اجرای طرح آرامش بهاری در 38 بقعه متبرکه استان تهران
کد خبر: 3960383
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

اجرای طرح آرامش بهاری در 38 بقعه متبرکه استان تهران

همزمان با نزدیک شدن به فصل بهار و در آستانه سال نو، طرح آرامش بهاری در غالب برنامه‌های متنوع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در 38 بقعه متبرکه استان تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، مجتبی عبداللهی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به دلیل ادامه محدودیت‌های کرونایی طرح آرامش بهاری در آستانه سال نو از 28 اسفندماه جاری تا 13 فروردین‌ماه سال 1400 در 38 امامزاده شاخص استان تهران همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های اجرایی در این طرح اشاره کرد و افزود: اجرای ویژه‌برنامه لحظه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت در غالب ارائه خدماتی همچون مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، مشاوره کودک و نوجوان جهت بهره‌گیری بهتر از شبکه‌های اجتماعی، برگزاری جشن ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخشی از برنامه‌های اجرایی در این طرح است.

عبداللهی به حضور مبلّغان در این طرح اشاره و اظهار کرد: 150 مبلّغ بومی و غیر بومی اعزامی از حوزه با حضور در خیمه‌های معرفت پاسخ‌گوی سؤالات زائران و مراجعه‌کنندگان می‌شوند.

وی همچنین، تصریح کرد: رزمایش تبرکات مهدوی نیز بخشی از این طرح است که در غالب تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی به خانواده‌های نیازمند و کم‌بضاعت در حال اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران درباره دیگر برنامه‌های اجرایی در طرح آرامش بهاری گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت و بهداشت در بقاع متبرکه استان با تعامل و همکاری مراکز بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی هلال احمر و مجمع خیّران سلامت جهت انجام ویزیت رایگان و اهدای ماسک و مایع ضدعفونی کننده، همچنین، راه‌اندازی سکوی اجرای برنامه جهت اجرای برنامه‌های نمایشی و سرود و مولودی‌خوانی و سخنرانی کوتاه در صحن بقاعی که ظرفیت و شرایط اجرا دارند و برپایی کاروان‌های شادی به‌ویژه در روز میلاد امام زمان(عج) در محیط‌های باز مانند میادین و محله‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها با هدف ایجاد نشاط و طراوت برای همشهریان عزیز نیز بخش دیگری از برنامه‌هایی است که در طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: تدارک مکان مناسب جهت امانت‌دهی چادرهای تمیز و بسته‌بندی شده در محل ورودی بانوان در بقاع متبرکه و نصب بنر ترویج فرهنگ وقف و بنرهای معرفی بقعه و همچنین، نظارت به رعایت مسائل اخلاقی مانند پوشش زائران و موضوع عفاف و حجاب و شرایط ایجاد ضبط برنامه‌های اجرایی جهت پخش از رسانه ملی و فضای مجازی در بقاعی که امکان حضور زائران نیست نیز از اقداماتی است که در بقاع متبرکه انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha