15 درصد کاندیداهای زنجانی سابقه عضویت در شورای شهر دارند
کد خبر: 3960448
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳

15 درصد کاندیداهای زنجانی سابقه عضویت در شورای شهر دارند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان از ثبت‌نام 704 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان خبر داد و گفت: 15 درصد کاندیداها سابقه عضویت در شورا دارند.

15 درصد کاندیداهای زنجانی سابقه عضویت در شورای شهر دارندبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، 27 اسفندماه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی اظهار کرد: مهمترین و اصلی‌ترین مسئله کشور و استان در حال حاضر موضوع کرونا است و باید در بین شهروندان این حساسیت را ایجاد کنیم که کرونا تمام نشده و اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، تعدادی از عزیزان خود را از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در ایام تعطیلات پذیرای مسافران نوروزی نخواهد بود، بیان کرد: از نصب چادر در پارک و میادین جلوگیری شده و همشهریان نیز از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. نیروی انتظامی، محدودیت تردد ۲۱ تا ۳ صبح را کنترل کند و شهروندان باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند؛ چراکه این رویکرد در راستای حفظ سلامت مردم است.

این مسئول با اشاره به اینکه روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌ها را مورد رصد قرار دادیم و بخشی از مشکلات آن‌ها حل شده و بخش‌هایی نیاز به مداخله دارد، ابراز کرد: در حوزه توزیع آگهی، قانون به همه اطلاع‌رسانی شده و همه ادارات مکلف‌اند از طریق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آگهی‌های خود را ارائه کنند و این مهم باید در شورای روابط‌عمومی‌های استان مطرح و تاکید شود.

مرادی در مورد یارانه مطبوعات تصریح کرد: اگر در شرایط مساوی استان‌های دیگر از یارانه بیشتری استفاده می‌کنند، اداره ارشاد این موضوع را پیگیری و حق استان را مطالبه کند. انتظار ما از مجموعه رسانه‌ها مسئله‌شناسی است و مطبوعات و خبرگزاری‌ها باید در رفع نیازها و دغدغه‌های استان و توسعه همه جانبه تلاش کنند. همچنین انتظار داریم در سال ۱۴۰۰ ساز و کارها و مدل‌های جدیدی برای حمایت از اصحاب رسانه و مطبوعات محلی ارائه شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان در مورد مصوبات ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: تامین کالاهای اساسی بیش از مقدار مورد نیاز است. بعضی مراجعات مردم برای خرید ضروری نیست و امیدواریم همکاری مردم برای عدم مراجعات غیرضروری افزایش یابد. در ایام تعطیلات هم کالاهای اساسی عرضه خواهد شد و نگرانی از بابت تامین کالای اساسی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مرحله اول ثبت‌نام داوطبان شورای اسلامی شهر ساعت ۲۴ شب گذشته (۲۶ اسفندماه) به پایان رسید، یادآور شد: مهلت ثبت‌نام شوراهای اسلامی روستایی استان نیز از ۱۶ تا ۲۲ فروردین سال آینده و مهلت ثبت‌نام انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

مرادی رویکرد انتخابات را قانون‌مندی با چهار محور سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت خواند و گفت: اقدام مسئولانه و دغدغه‌مند اصحاب رسانه برای بسترسازی شتاب توسعه، ایجاد فضای آرام در جامعه و مشارکت حداکثری در انتخابات ضروری است و در حال حاضر جامعه به امیدآفرینی بیش از هر چیز نیاز دارد.

وی تعداد کل ثبت‌نام کنندگان در  ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان را ۷۰۴ نفر برشمرد و افزود: ۵۳ درصد این افراد به صورت مستقیم و ۴۷ درصد به صورت غیر مستقیم از طریق تلفن همراه، رایانه و مراجعه به دفاتر پیشخوان ثبت‌نام کردند.

وی افزود: تحصیلات ۸۸.۷ درصد ثبت‌نامی‌ها لیسانس به بالاتر و ۱۱.۲ درصد از افراد فوق‌دیپلم به پایین است. همچنین ۱۵ درصد ثبت‌نام‌کنندگان سابقه عضویت در شوراها را داشته و ۱۴درصد دارای سابقه ایثارگری هستند و در این بین مشاغل آزاد، کارمندان، فرهنگیان، بازنشستگان، پزشکان، روحانیون و وکلا بیشترین آمار ثب‌نامی‌ها را دارند.

انتهای پیام
captcha