مهلت یک ماهه دادگاه بین‌المللی کیفری به اسرائیل برای پاسخگویی به اتهامات
کد خبر: 3960509
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

مهلت یک ماهه دادگاه بین‌المللی کیفری به اسرائیل برای پاسخگویی به اتهامات

دادگاه بین‌المللی کیفری یک ماه به رژیم صهیونیستی فرصت داده است تا به اتهامات خود درباره ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینیان پاسخ دهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، کانال 13 رژیم صهیونیستی گزارش داد که اسرائیل 30 روز فرصت دارد تا به نامه ارسال شده از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری در مورد اتهامات جنایات جنگی در سرزمین‌های فلسطینی پاسخ دهد.

این کانال اسرائیلی اعلام کرد که نامه دادگاه بین‌المللی کیفری اواخر هفته گذشته به مقامات اسرائیل داده شده است.

این نامه کوتاه شامل یک صفحه و نیم است که به موضوع تحقیقات درباره جنگ بین اسرائیل و حماس در سال 2014 پرداخته است. رژیم اسرائیل همچنین در مورد حمله به راهپیمایی بزرگ بازگشت در سال 2018  در امتداد مرز غزه که طی آن ده‌ها فلسطینی کشته شدند متهم به ارتکاب جنایات جنگی است.

در اوایل ماه جاری، فاتو بنسودا، دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری اعلام کرد که در اقدامی که اسرائیل به شدت با آن مخالف است، تحقیقات رسمی در مورد جنایات اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی را آغاز کرده است.

بنسودا گفت که شواهد معقولی وجود دارد که معتقد باشد این جنایات از سوی اعضای نیروهای دفاعی اسرائیل و مقامات این رژیم، در طول جنگ 2014 غزه انجام شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم در صف مقدم این مقامات است. به علاوه موشه یعلون، وزیر جنگ وقت و بنی گانتس وزیر جنگ فعلی این رژیم که در آن زمان رئیس ستاد ارتش بود، متهم به جنایت جنگی هستند.

اسرائیل عضو دادگاه بین‌المللی کیفری نیست، در حالی که فلسطینی‌ها در سال 2015 به آن پیوستند.

رژیم صهیونیستی امیدوار است كه اعتراض به صلاحیت قضایی این دادگاه بتواند پرونده را به تأخیر بیندازد تا اینكه در ماه ژوئن، كریم خان نماینده انگلیس كه به اعتقاد اسرائیلی‌ها خصومت كمتری با این رژیم دارد یا ممکن است تحقیقات را لغو کند، جایگزین دادستان فعلی شود.

انتهای پیام
captcha