خوش‌خدمتی خاندان زاید به صهیونیست‌ها با ترویج بدعت «دیانت ابراهیمی»
کد خبر: 3960552
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

خوش‌خدمتی خاندان زاید به صهیونیست‌ها با ترویج بدعت «دیانت ابراهیمی»

مرکز مطالعات «جزیره العرب» اعلام کرد: امارات به شکل گسترده بر روی موضوع «عقیده و دین» کار می‌کند تا عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل را تبلیغ و ترویج کند و این کار را نه فقط از طریق رسمی و در سطح کشورهای عربی بلکه از طریق نفوذ به وجدان ملت‌های مسلمان عرب انجام می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، مرکز مطالعات «جزیره العرب» افزود: امارات برای تقویت عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، برای الحاد و کفر تبلیغ می‌کند تا بار دیگر جاهلیت را به سرزمین عربستان باز گرداند و این کار را از طریق مسائل حساس‌تر نزد آن‌ها که موضوع عقیده و دین است، انجام می‌دهد. زیرا اسرائیلی‌ها باور دارند که عادی‌سازی، درصورتی که رنگ و بوی دینی و عقیدتی به خود نگیرد، دارای ارزش نخواهد بود.این کار در جهت خدمت به تلاش اسرائیل برای تغییر نگاه ملت‌های منطقه به این رژیم و تغییر نگاه خصمانه آنان به نگاه دوستی و مودت صورت می‌گیرد.

برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و درصدر آن ها امارات، تلاش می‌کنند تا مقاومت ملت‌های عربی در برابر عادی‌سازی را به پایین‌تر سطح خودش برسانند و «دیانت ابراهیمی» را مستمسکی قرار داده و با صرف هزینه‌های میلیاردی و با به خدمت گرفتن روحانیون و و نویسندگان، تلاش می‌کنند تا حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند.

در این رابطه، امارات، برخی اصلاحات را در قوانین خود انجام داده از جمله اینکه به افراد مجرد که با هم ازدواج نکرده‌اند، اجازه زندگی مشترک با هم داده است و خودکشی را جرم ندانسته و هر گونه مجازات برای نوشیدن مشروبات الکی را لغو کرده است.

مرکز مطالعات «جزیره العرب» بر این باور است که بعد از شکست رژیم اشغالگر اسرائیل در تبلیغ برای «دولت اسرائیل» در میان امت‌های عربی و اسلامی پس از گذشت سال‌ها از توافق‌هایی که علنی و مخفیانه با برخی رژیم‌های عربی امضا شد، این رژیم نتوانست این تفکر و ایده را به ملت‌های عربی و اسلامی بقبولاند، در نتیجه ناگزیر به توسل به راهبردی جایگزین برای تحقق این هدف شد و در نتیجه بدعتی به نام «دیانت ابراهیمی» را ایجاد کردند تا از آن به جای راه حل سیاسی و مذاکره شکست خورده استفاده کنند و حکام امارات پذیرفتند که با استفاده از ابزارهای دینی خود، نوک پیکان اجرای این طرح باشند.

در نتیجه، گروه‌های کاری متخصص از شخصیت‌های دینی تشکیل داده و از سازمان‌های جامعه مدنی در کشورهای عربی کمک گرفتند و همه این اقدامات را با نظر مساعد و موافقت باراک اوباما و دونالد ترامپ روسای جمهور سابق امریکا انجام دادند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان و انجمن علمای مسلمان و انجمن مغرب عربی، نشستی بین‌المللی را در رابطه با موضع امت اسلامی در قبال «دیانت ابراهیمی» با مشارکت 19 کشور در 21 فوریه سال جاری برگزار کردند و بعد از سخنرانی‌های متعدد درباره این دین اختراع شده، و طرح‌های مرتبط با آن، این علما به نتایج زیر دست یافتند:

علمای مسلمان با همکاری انسانی و همزیستی مبتنی بر آزادی و عدالت و عدم اهانت به ادیان یا پیامبران و گفت‌وگوی انسانی برای ساخت جوامع موافق هستند اما با تحریف اسلام و خدشه دار کردن وجهه پیامبران (علیهم السلام) مخالفند، زیرا دین اسلام مبتنی بر وحدانیت و توحید است درحالی که شریعت‌های تحریف شده، شرک وارد آن‌ها شده و با بت‌پرستی ادغام شده و توحید و شرک با یکدیگر جمع نمی‌شوند.

تلاش برای حمایت از توافق‌های عادی‌سازی از طریق تبلیغ برای دینی جدید که از عادی‌سازی سیاسی حمایت می کند، مسأله‌ای است که به طور کامل مردود است، زیرا امت مسلمان، از اواخر دهه هفتاد قرن گذشته میلادی، عادی‌سازی را نپذیرفتند و امروز نیز طرح‌های عادی سازی از طریق دین و تحریف عقاید را نخواهند پذیرفت.

علما و شخصیت‌های اسلامی نیز درباره این درخواست‌ها غرض‌ورزانه هشدار داده‌اند و آن را به منزله تعرض آشکار به عقیده ملت‌ها و اختلاف‌اندازی و تفرقه‌افکنی بین مسلمانان دانستند.

طرح عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل از لحاظ سیاسی یا نظامی خطرناک نیست، زیرا این کشور، کشوری نیست که از لحاظ سیاسی یا نظامی خیلی تاثیرگذار باشد، بلکه خطر این عادی‌سازی از طریق دین است که خاندان زاید برای جنگ علیه اسلام از راه عقیده و شریعت وارد عمل شده است.

درچنین شرایطی، ملت‌های عربی و اسلامی باید در برابر این طرح‌های صهیونیستی ـ آمریکایی که از سوی برخی رژیم‌های مرتجع عربی اجرا می‌شود، بایستند و به شکل درست و هوشیارانه، نسبت به خطرات مفهومی که «دیانت ابراهیمی» نامیده شده است، و یا دیگر مفاهیم که با هدف تقویت به اصطلاح «حق یهودیان» در اراضی فلسطینی و دور کردن پیروان ادیان دیگر از یاری رساندن به ملت فلسطین و سلطه بر مقدسات اسلامی و مسیحی اجرا می‌شود، هوشیار باشند.

انتهای پیام
captcha