تأکید دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه بر لزوم پیگرد جنایات رژیم اسرائیل
کد خبر: 3960745
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

تأکید دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه بر لزوم پیگرد جنایات رژیم اسرائیل

دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه بر لزوم حمایت از اجرای تحقیقات در ارتباط با جنایات اسرائیل در سرزمین فلسطین توسط دادگاه بین‌المللی تأکید کرد.

تاکید دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه بر لزوم پیگرد جنایات اسرائیلبه گزارش  ایکنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه در بیانیه‌ای مشترک با موسسه Geo Expertiseدر چهل و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تأکید کرد: قربانیان جنایات اسرائیل با بازشدن پرونده تحقیقات در دادگاه به اجرای عدالت امیدوار شدند.

در این بیانیه آمده است: اسرائیل از زمان اشغال سرزمین فلسطین در سال 1967 مرتکب جنایات ترسناکی از جمله اخراج اجباری، شهرک سازی، مجازات جمعی و حملات نظامی شده که برخی از آنها در حد جنایات جنگی است.

این دو سازمان بر اهمیت آغاز فوری این تحقیقات و بسته نشدن مجاری سیاسی و میدانی تحقیق از طریق فشارهای سیاسی و تأثیر بر کمیته دادگاه تأکیدکردند.

دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی روز سوم مارس مصادف با سوم اسفندماه سال جاری اعلام کرد، کار تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین توسط این نهاد بین‌المللی، آغاز شد.

براساس رأی دادگاه، اراضی اشغالی ۱۹۶۷ فلسطین شامل کرانه باختری از جمله قدس شرقی و همچنین نوار غزه می‌شود. این رأی بعد از آن صادر شد که فلسطینیان بارها از جنایت صهیونیست‌ها شکایت کرده و خواستار رسیدگی به گزارش‌های ثبت شده و برقراری عدالت در پرونده قربانیان جرایم صهیونیست‌ها شدند.

این تصمیم دادگاه لاهه با واکنش شدید و خشم مسئولان سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی روبرو شده است.

 

 

انتهای پیام
captcha