تشویق مسلمانان آمریکا به واکسیناسیون کرونا در ماه رمضان
کد خبر: 3960866
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰

تشویق مسلمانان آمریکا به واکسیناسیون کرونا در ماه رمضان

سازمان‌های اسلامی آمریکایی در تلاش‌اند تا مسلمانان این کشور را به تزریق واکسن کرونا در ماه مبارک رمضان تشویق کنند.

به گزارش ایکنا؛ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به تلاش‌های سازمان‌های اسلامی آمریکا برای تشویق مسلمانان این کشور به منظور دریافت واکسن کرونا در ماه رمضان اشاره می‌کند.

در این گزارش آمده است: با وجود اینکه کمتر از یک ماه به ماه مبارک رمضان باقی مانده، برخی از سازمان‌های اسلامی در ایالات متحده در تلاش هستند تا مسلمانان را متقاعد کنند که روزه این ماه مبارک با تزریق واکسن باطل نمی‌شود.

بشارت سلیم، مدیر اجرایی جامعه اسلامی آمریکای شمالی(Islamic Society of North America)، گفت: بسیاری از کارشناسان مسائل فقهی اعلام کرده‌اند که واکسن روزه را باطل نمی‌کند؛ زیرا هیچ ارزش غذایی ندارد و به عضله تزریق می‌شود.

جامعه اسلامی آمریکای شمالی همچنین اعلام کرد که این حکم در گذشته شامل موارد مربوط به تزریق واکسن آنفلوانزا و سایر واکسن‌ها هم بوده است.

حسن شنوانی، رئیس متخصصان بهداشت مسلمان آمریکایی (American Muslim Health Professionals) و متخصص ریه در میشیگان که طی سال گذشته صدها بیمار مبتلا به کووید-19 را تحت درمان قرار داده است، گفت: واکسن نزدن به طور بالقوه قرار دادن همه در معرض خطر است؛ واکسنی که در دسترس شما است استفاده کنید.

حارث احمد، رئیس هیئت امنای مسجد دیترویت، نیز از افتتاح کلینیکی در این مسجد به منظور تسریع در روند واکسیناسیون مسلمانان قبل از شروع ماه رمضان خبر داد.

انتهای پیام
captcha