حفظ قرآن سختی کار را برایم آسان کرد
کد خبر: 3960906
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

حفظ قرآن سختی کار را برایم آسان کرد

وهاب آقاجانی، راننده لودری که با وجود سختی کارش در سن 65 سالگی موفق به حفظ 18 جزء قرآن کریم شده و همچنان در تلاش است تا بتواند 30 جزء قرآن کریم را حفظ کند.

در آیات بی‌مثال الهی، ایمان و هدایت به‌سوی حیات ابدی جاری است. آن چه از ریز و درشت در صحنه ملکوتی ما رقم می‌خورد، در قرآن نیز ورق می‌خورد و سوره‌های معطر و مطهر آن، روشنگر و مبین گفتنی‌ها و ناگفتنی‌هاست. قرآن دریای بیکران معرفت است که هرکس به قدر وسع خود و به میزان تشنگی و نیازش می‌تواند از آن بهره گیرد که این خود نیز از معجزات این کتاب آسمانی است که به زبان خاکیان سخن می‌گوید و هدایت‌گر تمامی اقشار و توده‌های مردم است و نه مختص به یک قشر یا حرفه خاص. وهاب آقاجانی، از حفاظ قرآنی استان کردستان که برعکس تمام حفاظ قرآنی که از سنین پایین کار حفظ قرآن را آغاز می‌کنند، در سن 60 سالگی و همزمان با سختی کار خود حفظ قرآن را شروع کرده است در این راستا ایکنای کردستان با این حافظ قرآن مصاحبه‌ای داشته است که در ادامه متن آن را  می‌خوانیم:

وهاب آقاجانی از حافظان قرآن استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در سال 1330 در بغداد به دنیا آمدم، پدرم اهل صلوات‌آباد سنندج بود ولی به علت بیکاری در بغداد کار می‌کرد و در همان جا تشکیل زندگی داد.

وی افزود: بعد از به دنیا آمدن من، من را به صلوات‌آباد آورد و من نزد عمو و زن عمویم بزرگ شدم و به همین دلیل تا کلاس چهارم ابتدایی توانستم ادامه تحصیل بدهم و بعد از آن به کارگری مشغول شدم.

حفظ قرآن؛ سختی کار را برایم آسان کرد

آقاجانی بیان کرد: بعد از چند سال که پدرم به ایران بازگشت نزد وی رفتم و با هم در استان قم زندگی کردیم؛ در همان جا ازدواج کردم و بعد از به دنیا آمدن اولین فرزندم دوباره به سراغ درس و مدرسه رفتم و تحصیل را آغاز کردم و در کنار کار، درسم را تا مقطع راهنمایی ادامه دادم. بعد از مدتی به کردستان برگشتیم و در آنجا موفق به اخذ دیپلم شدم.

حفظ قرآن؛ سختی کار را برایم آسان کرد

وی با بیان اینکه با مدرک دیپلم در شرکت جهاد نصر کردستان به‌عنوان راننده لودر مشغول به کار شدم، افزود: در روزهایی که مشغول کار کردن بودم متوجه شدم که یکی از همکارانم در فاصله‌هایی که برای استراحت می‌رفتیم، مشغول قرآن خواندن می‌شود و همین امر توجه من را جلب کرد و هر روز در کنارش می‌نشستم و از تلاوت‌هایش لذت می‌بردم.

حفظ قرآن؛ سختی کار را برایم آسان کرد

این حافظ قرآن گفت: روزی از او خواستم قرآنش را در اختیار من بگذارد تا من هم آیات قرآن را قرائت کنم البته من تا آن زمان هیچ وقت قرآن را قرائت نکرده بودم، مگر آیاتی که در کتاب‌های درسی بود و سواد قرآنی آنچنانی نداشتم.

این مرد سختکوش کردستانی بیان کرد: وقتی چند آیه از قرآن را تلاوت کردم، همکارم گفت که اشکالاتم زیاد است و به من توصیه کرد تا برای ختم قرآن به یکی از ماموستایان و اساتید قرآنی استان مراجعه کنم. من هم بعد از این توصیه دوستم برای فراگیری قرآن در کلاس‌های آموزشی مسجد صدیقیه تپه بهارمست سنندج ثبت نام کردم.

حفظ قرآن؛ سختی کار را برایم آسان کرد

وی اظهار کرد: وقتی من به کلاس‌های قرآن این مسجد مراجعه کردم، براساس برنامه‌ریزی کلاس‌های قرآن هر روز قبل از نماز مغرب در کلاس ختم قرآن شرکت می‌کردم و این کلاس‌ها تا یک سال طول کشید تا من موفق به ختم قرآن شدم.

آقاجانی افزود: بعد از ختم قرآن روزی از فراخوان مسابقه حفظ جزء 30 قرآن در شرکت جهاد نصر کردستان خبردار شدم و همین مسابقه توجه من را جلب کرد تا برای حفظ قرآن هم اقدام کنم و در مدت یکی دو ماه موفق به حفظ جزء 30 قرآن شدم و بعد از آن نیز در کنار کار کردن به صورت روزانه کار حفظ قرآن را ادامه دادم و در حال حاضر و در سن 65 سالگی موفق به حفظ 18 جزء قرآن شدم.

وی با بیان اینکه در زمان کار بر روی ماشین‌های راهسازی قرآن را بر روی فرمان لودر نصب کرده و لحظه به لحظه کارم را به حفظ قرآن اختصاص داده‌ام، تأکید کرد: حفظ قرآن در هنگام رانندگی سختی کار را بر من تسهیل کرده است و در کنار سختی کار و با وجود مشکلات زیادی که در زندگی دارم با کمک ذات باری‌تعالی روز به روز در حال پیشرفت در حفظ قرآن هستم.

این حافظ قرآن کردستانی با اشاره به اینکه قرآن کریم همواره راهگشای من در تمام مشکلات بوده است، یادآور شد: تمام سختی‌ها و مشکلاتی که در طول زندگی با آن روبه‌رو شدم با کمک خداوند متعال و الهام از قرآن به راحتی پشت سرگذاشتم.

انتهای پیام
captcha