رئیس سازمان امور دینی ترکیه هتک حرمت مسجد قبرس را محکوم کرد
کد خبر: 3961340
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

رئیس سازمان امور دینی ترکیه هتک حرمت مسجد قبرس را محکوم کرد

رئیس سازمان امور دینی ترکیه (دیانت) در پیامی توییتری هتک حرمت یکی از مساجد جنوب قبرس را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری ترکیه، علی ارباش روز جمعه در حساب شخصی خود در توییتر، حمله به مسجد روستای «اپیسکپی»، در استان «لیماسول» واقع در منطقه یونانی نشین جنوب قبرس را به شدت محکوم کرد.
 
ارباش افزود: ما در انتظار فاش شدن هویت عاملان این اقدام تجاوزکارانه علیه مسجد این روستا و سپردن آنها به دستگاه قضا در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.
 
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز دیروز پس از اقامه نماز جمعه در یکی از مساجد استانبول، در گفت‌وگویی مطبوعاتی هتک حرمت این مسجد را به شدت محکوم و آن را اقدامی تحریک آمیز توصیف کرد.
 
روز پنجشنبه 5 فروردین، یک گروه افراطگرا به مسجد «کوپرولو حاجی ابراهیم آغا» در نزدیکی شهر لیماسول حمله کرده و این مسجد را مورد هتک حرمت قرار دادند.
 
این افراد ضمن پرتاب کوکتل مولوتوف به داخل مسجد، روی دیوارهای آن علامت صلیب و پرچم یونان حک کردند و عبارات ضد اسلامی نوشتند.
 
در حالیکه بسیاری از مساجد بخش یونانی نشین قبرس از سوی گروه‌های راستگرای افراطی با چنین حوادث مشابهی روبرو هستند، دولت یونان و مسئولان این منطقه در قبرس تلاش می‌کنند که این حوادث را نادیده گرفته و آن را خصومت فردی توصیف کنند.
 
مسجد کوپرولو حاجی ابراهیم آغا مسجدی تاریخی است که قدمت آن به دوران عثمانی باز می‌گردد. این مسجد در اواسط آوریل 2012 میلادی به هنگام برگزاری جشن‌های عید پاک مسیحیان، از سوی افراد ناشناس سوزانده شد و این حادثه خشم مسلمانان را برانگیخت.
 
انتهای پیام
captcha