اقدام عجیب پلیس هند برای حفاظت از مساجد در ایالت اوتارپرادش
کد خبر: 3961401
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳

اقدام عجیب پلیس هند برای حفاظت از مساجد در ایالت اوتارپرادش

پلیس ایالت اوتارپرادش هند در اقدامی سوال‌برانگیز در آستانه جشن هولی، 43 مسجد در شهر شاهجهانپور را با برزنت و پلاستیک پوشاند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فری پرس ژورنال، در اقدامی عجیب، پلیس شاهجهانپور در ایالت اوتارپرادش هند به بهانه حفظ نظم و قانون،  43 مسجد در این منطقه را با پوشش پلاستیکی و برزنت پوشانده است.

پلیس اعلام کرده هدف از این اقدام، حفظ امنیت و نظم، طی برگزاری جشن هولی است.

جشن هولی معروف به جشن  رنگها مراسمی است که هر سال در ماه مارس و در آغاز فصل بهار در هند برگزار می شود. مراسم خاصی نیز که به دوران استعمار انگلیس برمی‌گردد همراه با این جشن در شاهجهانپور برگزار می شود و در آن، مردی با نام لات صاحب که نماد استعمارگران انگلیسی است روی یک گاری نشسته و یک حلقه کفش به گردن دارد. مردم ابتدا در مقابل وی تعظیم می‌کنند و سپس او را با کفش و جارو می‌زنند تا خشم و نفرت خود را نسبت به حاکمیت انگلیس در این کشور نشان دهند.

چند سال پیش در جریان این مراسم، پس از آنکه برخی از اشرار، روی مسجدی رنگ پاشیدند درگیری‌هایی به وقوع پیوست. امسال پلیس دستور داد که 43 مسجد را که در مسیر حرکت بودند برای برقراری نظم و قانون در طی جشن هولی بپوشانند.

یک روز قبل از هولی، شب برات از سوی مسلمانان جشن گرفته می‌شود. از آنجا که این دو جشن با هم تقارن دارند، پلیس احتیاط بیشتری را برای حفظ نظم در نظر گرفته است.

آناند، رئیس پلیس منطقه، گفت که این کار به عنوان یک اقدام پیشگیرانه انجام شده است تا هیچ کس نظم عمومی را بر هم نزند.

انتهای پیام
captcha