تعطیلی عید فطر در مدارس آیووا سیتی آمریکا
کد خبر: 3961422
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳

تعطیلی عید فطر در مدارس آیووا سیتی آمریکا

شورای مدارس شهر آیووا سیتی در ایالت آیووای آمریکا اعلام کرد از سال تحصیلی آینده، عید فطر برای دانش‌آموزان و معلمان مسلمان، تعطیل رسمی محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، شهر آیووا سیتی  تعطیلات مسلمانان را به تقویم مدارس اضافه کرد.

از این پس، دانش‌آموزان و معلمان مسلمان مجبور نیستند در تعطیلات اسلامی در عید فطر غیبت خود را به مدرسه گزارش دهند و مرخصی بگیرند.

این قانون که از سال تحصیلی 2021-2022 اعمال خواهد شد، پس از آن تصویب شد که دانش آموزی به نام ریم کرجا (Reem Kirja) سه ​​سال به دفاع از آن پرداخت.

ریم ، دانش‌آموز 13 ساله کلاس هشتم، با نوشتن نامه ای خطاب به ناظم مدرسه خود، دادخواستی را برای افزایش آگاهی و حمایت از دانش‌آموزان مسلمان در سایت change.org مطرح کرد.

او در طوماری که بیش از پنج هزار نفر آن را امضا کردند نوشت: تصور کنید صبح کریسمس از خواب بیدار می‌شوید، هدایا را باز می‌کنید، و سپس کوله‌پشتی خود را برمی‌دارید و راهی مدرسه می‌شوید.

وی افزود: این هرگز اتفاق نخواهد افتاد، اما برای بسیاری از دانش‌آموزان مسلمان در این شهر، این چیزی است که در هر سال تحصیلی در عید فطر  از آنها خواسته می‌شود.

ریم با پیروزی در مبارزه برای رسمیت یافتن تعطیلات عید فطر، امیدوار است که اکنون‌دانش آموزان غیرمسلمان کنجکاو شوند درباره این عید و دین اسلام بیشتر بدانند. 

در سال‌های اخیر تعداد فزاینده‌ای از مدارس آمریکا تعطیلات اسلامی را به رسمیت شناخته‌اند. در اوایل سال جاری، شهر لویستون مین (Lewiston Maine) تعطیلات اسلامی را به تقویم مدارس دولتی اضافه کرد و به دانش آموزان مسلمان اجازه داد تعطیلات خود را به طور عادی جشن بگیرند.

در آوریل 2019 ، منطقه مدرسه دیترویت اعلام کرد که در طول تصویب تقویم سال تحصیلی 2019-2020 تعطیلات عید سعید فطر برای مسلمانان را به رسمیت می شناسد.

شورای آموزش و پرورش شهر بالتیمور نیز در نوامبر سال 2019 به اتفاق آرا تصویب کرد که مدارس دولتی این شهر عید فطر را برای مسلمانان تعطیل اعلام کنند. 

انتهای پیام
captcha