همبستگی شهروند مسیحی مصری با مسلمانان برای استقبال از ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3961494
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

همبستگی شهروند مسیحی مصری با مسلمانان برای استقبال از ماه مبارک رمضان

«محروس» شهروند مسیحی مصری است که برای همبستگی با مسلمانان بلندگوهای مساجد را جهت استقبال از ماه مبارک رمضان به صورت رایگان تعمیر می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه الدستور، اهالی استان الفیوم مصر از طرق مختلف نشان داده‌اند که یکپارچه و متحد هستند و فرقی میان مسلمان و مسیحی در انجام اعمال خیر و حمایت از عبادتگاه‌های مسلمانان و مسیحیان وجود ندارد.
 
«محروس نجیب» یک مسیحی اهل استان الفیوم است که نمونه روشنی از این همبستگی میان مسلمانان و مسیحیان به شمار می‌رود.
 
محروس نجیب 65 ساله، صاحب مشهورترین مغازه فروش و تعمیر بلندگو در استان الفیوم است. وی می‌گوید: در مصر هیچ تفاوتی میان مسلمان و مسیحی وجود ندارد. ما با همسایگان خود رفت و آمد داریم و در هرکاری با هم مشارکت می‌کنیم.
 
وی می‌افزاید: من از 27 سالگی به شغل فروش و تعمیر بلندگو اشتغال دارم و نسبت به همه هموطنانم، چه مسلمان و چه مسیحی عشق می‌ورزم. این طبیعت تمام شهروندان مصری است که به سرزمین و وطن خود وابستگی دارند.
 
محروس در ادامه می‌گوید که در کارش میان کلیسا و مسجد و سایر عباتگاه‌ها تفاوتی قائل نیست و همانطور که بلندگوهای کلیساها را تعمیر می‌کند، در این ایام برای استقبال از ماه مبارک رمضان، بلندگوهای بسیاری از مساجد که نیاز به تعمیر دارند را هم به صورت رایگان تعمیر می‌کند.
 
وی تاکید می‌کند که اگر بلندگویی به عبادتگاه‌ها بفروشد، هزینه همان بلندگو را بدون هیچ سود اضافی از مسئولان عبادتگاه دریافت می‌کند.
 
محروس می‌افزاید: من روابط دوستانه بسیار خوبی با امامان جماعت مساجد استان الفیوم دارم و روابط ما همراه با احترام متقابل است. من سیستم‌های صوتی بزرگترین مساجد استان مانند مجتمع اسلامی بدر، مسجد ابوبکر صدیق، مسجد نور و مسجد توحید که در همسایگی کلیسای انگلیکن‌ها قرار دارد و همچنین مساجد بزرگ برخی روستاها را تعمیر و تجهیز کرده‌ام.
 
وی در پایان تأکید می‌کند که در هنگام کار در عبادتگاه‌ها احساس آرامش روحی دارد زیرا روحیه ملی‌گرایی در میان مسلمانان و مسیحیان مصری موج می‌زند.
انتهای پیام
captcha