یمنی‌ها خواستار خروج نیروهای امارات از بندر راهبردی کشورشان شدند
کد خبر: 3961504
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

یمنی‌ها خواستار خروج نیروهای امارات از بندر راهبردی کشورشان شدند

شماری از اهالی رسانه و مردم یمن با راه‌اندازی پویشی خواستار خروج نیروهای امارات از بندر راهبردی المخا شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از emiratesleaks، به دنبال حملات چند ساله ائتلاف متجاوز سعودی – اماراتی به یمن، نیروهای امارات از چند سال پیش تا کنون بندر المخا در ساحل غربی یمن را به پایگاه نظامی خود تبدیل کرده‌اند و تلاش می‌کنند که حضور خود در این بندر را دائمی کنند.
 
به همین دلیل شمار زیادی از مردم یمن با راه‌اندازی پویشی خواستار خروج اشغالگران اماراتی از بندر المخا شده و با ایجاد هشتگ #تسليم_وتشغيل_ميناء_المخا (تحویل و بهره برداری از بندر المخا) خواستار بر طرف کردن رنج و مشقت مردم یمن و خروج اماراتی‌ها از این بندر شدند.
 
مقامات محلی استان تعز در جنوب غربی یمن تأکید می کنند که به دنبال حملات ائتلاف سعودی، مسئولان این منطقه با کمبود منابع مالی روبرو هستند و این امر منجر به ناتوانی آنها در پرداخت حقوق کارمندان و ارائه خدمات عمومی به مردم شده است.
 
بندر المخا یکی از قدیمی‌ترین بنادر یمن و کل منطقه محسوب می‌شود. این بندر به دلیل نزدیکی به گذرگاه بین‌المللی باب المندب و فاصله 6 کیلومتری با این گذرگاه و موقعیت آن نسبت به مناطق جنوبی و مرکزی یمن حائز اهمیت است.
 
تنگه باب المندب علاوه بر آنکه از نظر تجارت بین‌المللی از اهمیت بسیاری برخوردار است، یک مسیر راهبردی برای تجارت نفت میان خاورمیانه و کشورهای اروپایی نیز محسوب می‌شود. این تنگه از طریق کانال سوئز، خلیج فارس را به دریای مدیترانه متصل می‌کند.
 
اقتصاد دانان تأکید دارند که میانگین فقر در مناطق ساحلی غرب یمن با توجه به اینکه از جمعیت زیادی برخوردار است، بیشتر است. بنادر و سواحل این منطقه علاوه بر کشاورزی، منبع اصلی درآمد مردم محسوب می‌شود.
 
به گفته این کارشناسان، جنگ هفت ساله در یمن موجب درد و رنج مردم این مناطق شده و به ویژه پس از ورود نیروهای اماراتی به بنادر مهم آن از جمله بندر المخا، این مشکلات افزایش یافته است.
 
آماده// یمنی‌ها خواستار خروج نیروهای امارات از بندر استراتژیک کشورشان شدند
انتهای پیام
captcha