موانع ذهنی و میدانی را از پیش پای جوان برداریم
کد خبر: 3961642
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

موانع ذهنی و میدانی را از پیش پای جوان برداریم

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید موانع ذهنی و میدانی را از پیش پای جوان برداریم تا رشد کنند، ابراز کرد: الگوی موفق حکمرانی ما شهیدان بیست و چند ساله مانند باکری و باقری هستند لذا باید موانع را برداریم تا جوانان زیر بار مسئولیت بروند.

صحیح‌ترین خصوصی‌سازی، مردمی‌سازی اقتصاد است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، روح‌الله متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، امروز، نهم فروردین‌ماه، در دیدار با مدیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های مردمی و سمن‌ها در جامعه، اظهار کرد: فعالیت این مجموعه‌ها موجب افزایش مشارکت مدنی در بخش‌‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی بر جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: صحیح‌ترین خصوصی‌سازی، مردمی‌سازی اقتصاد است و اگر به این نقطه برسیم اقتصاد شکوفا می‌شود.

متفکر آزاد، با بیان اینکه باید موانع ذهنی و میدانی را از پیش پای جوان برداریم تا رشد کنند، ابراز کرد: الگوی موفق حکمرانی ما شهیدان باکری و باقری و... هستند که بیست و چند ساله بودند لذا باید موانع را برداریم تا جوانان زیر بار مسئولیت بروند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، تجربه‌ستیزی و جوزدگی را هم آفت شعارهای جوانگرایی دانست و گفت: نباید افراد با تجربه را به نام جوانگرایی کنار بگذاریم، وقتی 40 سال امکان تجربه و آزمون و خطا به افراد با تجربه داده شده است، باید از این تجربیات هم در کنار جوانان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه محل حضور جوانان و باتجربه‌ها محل بحث است و باید هر دو در جایگاه مناسب مورد استفاده قرار گیرند، بیان کرد: باید موقعیتی که نیازمند پیگیری و دوندگی زیاد است جوانان حضور یابند و افراد با تجربه به عنوان مشاور در کنار جوانان بوده و برای رشد طبیعی جوانان میدان را باز کنیم.

متفکرآزاد، اشتغال را مهم‌ترین دغدغه جوانان دانست و افزود: راه‌اندازی بیش از 400 هزار شرکت دانش بنیان که مطالبه مقام معظم رهبری بوده، شدنی است و معتقدم راه حل عبور از بحران های ازدواج و اشتغال و مسکن و... همین است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه با قانون قبلی، امکان راه‌اندازی حدود 5 هزار شرکت دانش بنیان وجود داشت، گفت: قانون را در مجلس اصلاح کردیم تا راه تشکیل این شرکت‌ها را تسهیل کنیم. ما بیش از 14 میلیون تحصیل‌کرده در کشور داریم که می‌توانند در این شرکت‌های دانش بنیان فعالیت کرده و با 700 میلیون بازار مصرفِ ایران و همسایگان، عطش منطقه برای محصولات دانش بنیان را پاسخگو بوده و شیر نفت را ببندیم.

وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات کشور از قبیل مسکن، اشتغال، ازدواج و... باید شاه کلید را بیابیم که با یک کلید ده‌ها درب را باز کند، تصریح کرد: معتقدم تقویت شرکت‌های دانش بنیان همان شاه کلید است که می تواند مشکلات را برطرف کند.

متفکر آزاد، امیدآفرینی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بعضاً در انتقادات، چنان سیاه نمایی می‌کنیم که پهلوی هم برای هجمه به کشور طمع می کند، ما ظرفیت‌سوزی‌هایی در کشور داشتیم ولی باید در نقدها انصاف را مورد توجه قرار داد. نباید به آینده کشور، تلخ و تاریک نگاه کنیم و باید کارکردهای جمهوری اسلامی را هم تبیین کنیم چراکه خروجی نظام با وجود مشکلات فراوان و مانع تراشی دشمنان در مسیر اقتصادی و... در این کشور، قابل دفاع است.

انتهای پیام
captcha