کد خبر: 3961742
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد:
وزیر آموزش و پرورش در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش به تشریح فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش در تأسیس شبکه شاد و استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی در دوران کرونا، ایجاد دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش، تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان و انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش، پرداخت.
ارسالی////استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی در دوران کرونابه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آموزش را حق بنیادی همه کودکان و نوجوانان می‌داند، لذا تمامی برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها را در جهت تأمین منابع و تضمین دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش سازمان‌دهی می‌کند. در این راستا، زمینه دستیابی بیش از ۹۹ درصد از کودکان به آموزش ابتدایی فراهم شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹، از طرق مختلفی مانند تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان، مبادی خروج آنان از چرخه آموزش رسمی را مسدود کرده و از آنان برای ماندگاری در فرآیند آموزش، حمایت کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سال گذشته در دنیا اظهار کرد: در زیست‌بوم جدید ناشی از شیوع کووید ۱۹، نیز اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای همه کودکان و نوجوانان به طور خاص برای کودکان در معرض آسیب، برنامه‌ریزی و عملیاتی کرده است که از آن جمله می‌توان به ایجاد و راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی و پخش روزانه برنامه‌های آموزشی برای تمامی پایه‌های تحصیلی و همه دانش‌آموزان، در تمام نقاط کشور اشاره کرد.

حاجی‌میرزایی افزود: از سوی دیگر به منظور حفظ انگیزه و علاقه‌مندی کودکان به ادامه تحصیل، آموزش و برقراری ارتباط دوسویه یا چندسویه دانش آموزان با تسهیل گران آموزش و معلمان، اقدام به تأسیس پلتفرم آموزشی اختصاصی و تعاملی (شاد) برای تمامی دانش‌آموزان کرده که بیش از ۸۵ درصد فراگیران دانش‌آموز و تمامی معلمان، مدیران و خانواده‌های دانش‌آموزان به آن دسترسی دارند و از آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در دستیابی همه کودکان به آموزش در دوران کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران، برای کودکانی که به هردلیل امکان استفاده از فناوری‌های نوین و آموزش الکترونیکی ندارند، اقدام به تولید بسته‌های یادگیری و درس‌نامه‌های مناسب نموده و از طریق ایجاد و توسعه مشارکت بین بخشی سازمان‌یافته با مشارکت همه نهاد‌های حمایتی، تلاش می‌کند کودکان خارج از آموزش رسمی را شناسایی و با حمایت‌های خاص، آنان را در چرخه آموزش رسمی قرار دهد. این مشارکت به صورت یکسان، کودکان به حاشیه رانده شده، اتباع و پناهجویان خارجی را در بر می‌گیرد و سالانه بیش از ۵۵۰ هزار کودک اتباع خارجی از حدود ۳۰ کشور همانند دانش‌آموزان ایرانی از آموزش‌های رسمی برخوردار می‌شوند.
انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha: