گرامیداشت نوروز با جشنواره غذاهای ایرانی و سرآشپز معروف در مالزی + عکس
کد خبر: 3961818
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷

گرامیداشت نوروز با جشنواره غذاهای ایرانی و سرآشپز معروف در مالزی + عکس

به مناسبت آغاز سال جدید و عید نوروز 1400 جشنواره هنر و غذاهای سنتی ایرانی با حضور سرآشپز معروف مالزی در این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مالزی؛ به مناسبت آغاز سال جدید و برگزاری جشن عید نوروز، با محوریت تبادل فرهنگی و دیپلماسی غذایی بین ایران و مالزی جشنواره هنر و غذاهای سنتی ایرانی با حضور «داتوک وان»، سرآشپز معروف مالزی به همت سفارت ایران در مالزی در رایزنی فرهنگی ایران برگزار شد .

این مراسم ویژه با حضور «تان آوانگ بسار»، مدیرکل بخش سیاست‌های فرهنگی وزارت گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی، جمعی از شخصیتهای فرهنگی و اجتماعی، اینفولئنسرها، بلاگرها و  نمایندگان بیش از 20 رسانه مالزیایی عصر دیروز دوشنبه نهم  فروردین برابر با 29 مارس برگزار شد.

در این مراسم علی‌اصغر محمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، بر اهمیت تبادلات فرهنگی  همچون فرهنگ غذایی بین ایران و مالزی تأکید کرد و گفت: مالزی و ایران هر دو دارای فرهنگهای متنوعی هستند و تنوع غذایی گسترده‌ای در هر دو کشور وجود دارد. در واقع، غذا از زمان‌های بسیار قدیم پیوند دهنده مردم و اقشار مختلف جامعه بوده است.

محمدی افزود: غذا همیشه یکی از مؤلفه‌های اصلی گردشگری و یکی از مهمترین عوامل جذب مسافر بوده است. غذا از طریق ذائقه، دروازه‌ای برای ورود به فرهنگ‌ها و سنت‌های دیگر کشورهاست. فرهنگ غذایی  یک اثر ماندگار از فرهنگ یک کشور را نشان می‎دهد. گردشگران امروزی به لطف دسترسی آسان به اینترنت از اطلاعات بهتر و بیشتری نسبت به فرهنگ‌ها برخوردار هستند. از این رو آنها همیشه به دنبال تجربیات جدید بی نظیر و خارق العاده همچون غذا هستند.

سفیر ایران در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد با مهار بیماری همه گیر Covid-19 و پایان محدودیت‌های بخش جهانگردی و گردشگری، مردم بتوانند دوباره سفر کنند.

علی‌اصغر محمدی در پایان سخنان خود با تشکر از سرآشپز «داتوک رضوان اسماعیل» معروف به سرآشپز وان و مهمانان برای حضور در این گردهمایی فرهنگی هدایایی به این نماینده فرهنگی مالزی اهدا و بیان کرد: خوشحالم که سال نو ایرانی و غذاهای لذیذ آن را با سرآشپز وان آشپز محترم و معروف مالزی جشن می‌گیریم.

گفتنی است؛ داتوک رضوان بن اسماعیل که با عنوان سرآشپز وان شناخته می‌شود یک آشپز مشهور مالزیایی و مجری تلویزیون، بازیگر، رستوران‎دار و کارآفرین مشهور است. شبکه اجتماعی اینستاگرام وی حدود یک میلیون فالوور دارد.

در ادامه این برنامه كلیپ‌هایی از مقاصد گردشگری و اماكن تاریخی ایران به نمایش گذاشته شد. همچنین از مهمانان دعوت شد تا از نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی هنرمندان ایران در مالزی در محل رایزنی فرهنگی ایران بازدید کنند و با اجرای سر آشپز وان غذاهای متنوع ایرانی به عنوان بخشی از فرهنگ ایران  رونمایی و معرفی شد و حاضران با این غذاها پذیرایی شدند.

این نمایشگاه تا روز جمعه 13 فروردین برابر با 2 آوریل از ساعت 10 صبح تا 13 و 3 بعدازظهر تا 6 عصر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود و در آن صنایع دستی، آثار هنری و فرشها و قالیچه‌های رنگارنگ هنرمندان ایرانی مقیم مالزی به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام
captcha