واكنش عربستان به وعده نتانیاهو برای پرواز مستقیم تل‌آویو به مکه
کد خبر: 3962079
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

واكنش عربستان به وعده نتانیاهو برای پرواز مستقیم تل‌آویو به مکه

فیصل بن فرحان، وزیر امورخارجه عربستان به اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره قریب‌الوقوع بودن عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل و پرواز مستقیم از تل‌آویو به مکه واکنش نشان داد.

 به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل‌سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، شامگاه پنجشنبه، 12 فروردین‌ماه، در گفت‌و‌گو با شبکه «سی‌ان‌ان»، در خصوص اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر قریب‌الوقوع بودن عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل و پرواز مستقیم از تل‌آویو به مکه گفت: «نمی‌دانم که آیا این موضوع قریب‌الوقوع است یا نه، زیرا این مسئله تا حد زیادی به پیشرفت در روند صلح بستگی دارد».

وی اضافه کرد: طبیعتا معامله عادی‌سازی روابطی بر روی میز هست که از سال ۲۰۰۲ میلادی مطرح شده و طرح صلح عربی نام دارد، حتی پیش از آن در سال ۱۹۸۲ میلادی نیز ابتکار نخست را عربستان داشته است؛ ابتکاری که چشم‌انداز عادی‌سازی کامل روابط با اسرائیل را به ازای حل و فصل عادلانه موضوع فلسطین مطرح کرد».

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در ادامه با ادعای این که عاد‌ی‌‌سازی جایگاه اسرائیل در داخل منطقه فواید بسیار زیادی برای تمام منطقه خواهد داشت، گفت: اگر بتوانیم کشور فلسطین را بر پایه مرزهای سال ۱۹۶۷ برپا کنیم، این به فلسطینی‌ها کرامت خواهد داد و حقوق‌شان را به آنها باز خواهد گرداند.

بن فرحان در ادامه این گفت‌وگو، در پاسخ پرسشی درباره پروازهای هوایی مستقیم از تل‌آویو به مکه گفت: «ما با این موافقت نکرده‌ایم؛ اما همانطور که گفتم اگر در موضوع اسرائیل و فلسطین پیشرفت داشته باشیم، ما از شهروندان اسرائیلی از تمامی ادیان در عربستان استقبال می‌کنیم».
انتهای پیام
captcha