بررسی «جایگاه اهل بیت(ع) در قرآن» در نشست بورکینافاسو
کد خبر: 3962381
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

بررسی «جایگاه اهل بیت(ع) در قرآن» در نشست بورکینافاسو

مرکز بین‌المللی تبلیغ قرآن وابسته به آستان مقدس حسینی، نشستی قرآنی در بورکینافاسو با موضوع جایگاه اهل بیت(ع) در قرآن کریم برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از دارالقرآن آستان حسینی، مرکز بین‌المللی تبلیغ قرآن آستان حسینی، شعبه کشور بورکینافاسو، فعالیت‌های قرآنی متنوعی با مشارکت بیش از 200 قرآن‌آموز برگزار کرده است.
 
استاد منتظر المنصوری، مسئول این مرکز قرآنی گفت: فعالیت‌های قرآنی مرکز در کشورهای غرب آفریقا به ویژه کشور بورکینافاسو، شامل فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی متنوع در دو شعبه خود است که وابسته به آستان مقدس حسینی است.
 
وی افزود: شعبه نخست این مرکز در شهر «واگادوگو» پایتخت بورکینافاسو و دیگری در شهر «بوبودیولاسو» در 380 کیلومتری پایتخت است که بیش از 200 قرآن‌آموز زن و مرد از گروه‌های مختلف در کلاس‌های قرآنی این شعبه‌ها شرکت کرده‌اند.
 
المنصوری اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی پایتخت شامل چندین دوره حفظ قرآن و احکام تجوید و تلاوت است که تعدادی از این دوره‌ها ویژه آقایان و تعدادی ویژه بانوان بود و ده‌ها قرآن‌آموز کودک و نوجوان 6 تا 17 ساله نیز در این دوره‌ها شرکت داشتند.
 
وی افزود: شعبه دوم این مرکز قرآنی نیز دوره‌های حفظ قرآن و احکام تجوید و تلاوت قرآن را ویژه دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه برگزار کرده است. فعالیت‌های قرآنی این مرکز به برگزاری کلاس‌های آموزشی خلاصه نشده است بلکه نشستی قرآنی درباره جایگاه اهل بیت(ع) در قرآن کریم نیز با حضور شماری از مردم بورکینافاسو در این شعبه برگزار شده است.
 
شایان ذکر است که شعبه‌های مرکز بین‌المللی قرآن در بورکینافاسو، بخشی از طرح قرآنی آستان مقدس حسینی در غرب قاره آفریقا است که شامل کشورهای مالی و اوگاندا هم می‌شود و از چند سال پیش، شعبه‌هایی در این کشورها راه‌اندازی شده و به فعالیت‌های قرآنی مشغول است.
انتهای پیام
captcha