معمر زین‌العاشقین؛ قاری افسانه‌ای قرآن در اندونزی + تلاوت
کد خبر: 3962755
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

معمر زین‌العاشقین؛ قاری افسانه‌ای قرآن در اندونزی + تلاوت

معمر زين‌العاشقين، قاری و معلم قرآن اندونزیایی از صوتی نیکو در تلاوت برخوردار است و در رقابت‌های قرآنی داخلی و بین‌المللی خوش درخشیده و مقام‌های برتر را کسب کرده است.

به گزارش ایکنا، حاج معمر زین‌العاشقین، متولد 14 ژوئن 1954 در شهر «پمالانگ»(Pemalang) در جاوه مرکزی اندونزی است، او به دلیل بهره‌مندی از صوت خوش و نیکو در تلاوت به قاری افسانه‌ای قرآن مشهور شده است.

«کیایی حاجی»، «حافظ» و «استاد» لقب این قاری اندونزیایی است و حاج زین‌العاشقین و حاجیه مؤمنه العفیفه پدر و مادر وی بوده‌اند.

بنا به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، این قاری ارشد و حافظ قرآن در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده است و در دهه 1980 در اندونزی از برترین‌های مسابقات تلاوت در داخل و خارج از این کشور بود.

استعداد او از 7 سالگی وقتی در مسابقات قرائت قرآن در شهر پِمالانگ، جاوه مرکزی در سال 1962 شرکت کرد و نفر برتر شد، کشف شد. حاج معمر به دلیل توانایی نگهداشتن نفس در حین تلاوت در سطح بین‌المللی شناخته شده است.

تحصیلات

معمر پس از دبستان، تحصیل خود را در شهر کِندال در جاوه مرکزی ادامه داد و سپس در دانشگاه تربیت معلم جوگجاکارتا و دانشگاه اسلامی دولتی «سونان کالیجاگا» شهر جوگجاکارتا مشغول به تحصیل شد. او در دوران دانشگاهی خود همچنان در دنیای تلاوت قرآن کار می‌کرد. او در سال 1967 در مسابقات قرآن در سطح استان جوگجاکارتا، موفق شد مقام اول جوانان را به دست آورد. پس از آن همواره به نمایندگی از جوگجاکارتا مسابقات را دنبال می‌کرد.

معمر از جوگجاکارتا برای ادامه تحصیل در دانشگاه علوم قرآن (PTIQ) به جاکارتا نقل مکان کرد.

وی در سال 2002 مدرسه شبانه‌روزی اسلامی قرآن به نام ام‌القری را در شهر تانگِرانگ تأسیس کرد تا قاریان جوان در سطح بین‌المللی را از همان کودکی آموزش دهد.

موفقیت‌های بین‌المللی

وی دارای موفقیت‌های بی‌شماری در رابطه با دنیای تلاوت قرآن است، از جمله نفر اول در سال 1967 در سراسر استان جوگجاکارتا. علاوه بر این، برای سه بار متوالی (1967، 1972، 1973) موفق به کسب مقام اول مسابقات ملی قرآن به نمایندگی از استان جوگجاکارتا شد. در سال 1979 و 1986 نیز در مسابقات بین‌المللی قرآن رتبه‌های برتر را کسب کرد.

به دلیل موفقیت‌های گوناگون، او اغلب برای حضور در مناطق مختلف جهان دعوت می‌شود. از جمله، او برای تلاوت قرآن در کاخ راجا حسناه بولکیاه (برونئی)، کاخ مالزی و کشورهای عربی و در سال 2009 به پاکستان و سال 2004 به ترکیه برای تلاوت قرآن دعوت شد.

انتهای پیام
captcha