آمادگی مسلمانان روسیه برای ادای مناسک عمره رمضان
کد خبر: 3962783
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

آمادگی مسلمانان روسیه برای ادای مناسک عمره رمضان

اداره معنوی مسلمانان روسیه در نظر دارد اولین گروه از زائران روسی را در ماه رمضان امسال برای ادای مناسک عمره مفرده به عربستان سعودی اعزام کند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، روشن عباس‌اف، مفتی منطقه مسکو و نایب رئیس شورای مفتیان روسیه اعلام کرد: تلاش می‌کنیم زیارت عمره را برای زائران روسی راه‌اندازی کنیم. به این منظور سازمان‌های گردشگری روسیه به گرد آوردن زائران برای ادای مناسک عمره در ماه رمضان اقدام کرده‌اند و تلاش می‌کنیم که نخستین کاروان را در ماه رمضان اعزام کنیم. لذا امیدواریم که بتوانیم این مرحله را با موفقیت به انجام رسانیم.
 
دولت عربستان سعودی موافقت با انجام عمره مفرده در ماه رمضان امسال را منوط به دریافت واکسن کرونا برای هریک از عمره‌گزاران کرده است.
 
روزنامه عربستانی المدینه ماه گذشته در مطلبی نوشت که توفیق الربیعه، وزیر بهداشت عربستان سعودی اعلام کرده که زائران عمره در صورت دریافت واکسن کرونا می‌توانند در مراسم حج شرکت کنند و این امر، شرط اصلی مشارکت در عمره است.
 
وی همچنین در بیانیه‌ای تأکید کرد که باید نیروهای مورد نیاز برای کار در مراکز بهداشتی مکه مکرمه، مدینه منوره، مشاعر مقدسه و مبادی ورودی حجاج برای مراسم حج سال آینده (1442 هجری قمری) تأمین شود.
انتهای پیام
captcha