سودان قانون تحریم تجاری رژیم صهیونیستی را لغو کرد
کد خبر: 3962892
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

سودان قانون تحریم تجاری رژیم صهیونیستی را لغو کرد

هیئت وزیران سودان لغو قانون تحریم کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی و ممنوعیت مبادله تجاری با این رژیم را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، کابینه سودان امروز (سه‌شنبه) قانون تحریم رژیم صهیونیستی که ورود، مبادله یا تجارت کالاهای اسرائیلی را ممنوع می‌کرد، لغو کرد.

قانون تحریم اسرائیل در سودان، تحریم جامع این رژیم بود و هرگونه توافق تجاری با طرف‌های اسرائیلی را جرم تلقی می‌کرد. این قانون، ورود، مبادله یا تجارت کالاهای اسرائیلی منتقل شده به سودان چه به طور مستقیم و چه غیرمستقیم را ممنوع کرده بود.

بر اساس این قانون، همچنین کلیه کالاهای ساخته شده در اسرائیل یا محصولاتی که با مشارکت شرکت‌های اسرائیلی ساخته شده، یک محصول ممنوع اعلام شده بود.

یادآور می‌شود، سران ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و سودان در بیانیه مشترکی در اکتبر سال 2020 رسما اعلام کردند که خارطوم و تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط به توافق رسیده‌اند.

در این بیانیه  آمده است که توافق‌نامه منعقد شده، ایجاد روابط اقتصادی و تجاری بین رژیم صهیونیستی و سودان را با تمرکز بر کشاورزی فراهم می‌کند.

این توافق با مخالفت گسترده مردم سودان و مسلمانان آزادی‌خواه جهان مواجه و این اقدام، مشروعیت‌بخشی به تجاوزات رژیم صهیونیستی و خیانت به آرمان فلسطین خوانده شد. 

انتهای پیام
captcha