آمادگی مسلمانان کانادا برای برگزاری ماه رمضان متفاوت
کد خبر: 3962896
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲

آمادگی مسلمانان کانادا برای برگزاری ماه رمضان متفاوت

مسلمانان کانادا آماده می‌شوند در دومین ماه رمضان پس از شیوع کرونا، آداب و مراسم این ماه را به دور از مساجد و اجتماعات دینی برگزار کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، مسلمانان در سراسر جهان برای ماه مبارک رمضان؛ به تدارک روزه‌داری، اجتماع و تأمل اقدام می‌کنند.

در شهر وایت راک، در ایالت بریتیش کلمبیا (British Columbia) در کانادا، اعضای جامعه مسلمانان آماده می‌شوند تا امسال ماه رمضان را در مقیاس بسیار کوچکتری نسبت به سال‌های قبل برگزار کنند.

اسد سید، رئیس پیشین انجمن مسلمانان وایت راک می‌گوید: اوضاع کاملاً تغییر کرده است. ما قبلاً در شب‌های رمضان، اجتماعات بزرگی داشتیم. اکنون به هیچ وجه نمی‌توانیم مثل گذشته دور هم باشیم.

سید افزود: در سال‌های عادی، هر جمعه در ماه رمضان، این انجمن یک میهمانی بزرگ برگزار می‌کرد. در ماه رمضان، شما روزها روزه می‌گیرید و هنگام غروب، افطار می‌کنید. هنگام غروب ما در مرکز خود دور هم جمع می‌شدیم و افطار می‌کردیم. از آنجا که مسلمانان قادر به گردهمایی در این ماه رمضان نیستند، تمام آداب این ماه مبارک از جمله نماز تراویح و افطار به صورت فردی و در منازل برگزار می‌شود.

سید افزود: ما همه آداب این ماه را در خانه انجام خواهیم داد و جنبه اجتماعی آن از بین رفته است. مسلمانان این شرایط را درک می‌کنند. بیشتر آنها احساس ناراحتی می‌کنند. اما همه وضعیت جدید را درک می‌کنند. من کسی را سرزنش نمی‌کنم. اوضاع اینگونه است و ما باید از قوانین پیروی کنیم. این همان احساسی است که پیروان ادیان دیگر نیز دارند.

انتهای پیام
captcha