دشمن با فناوری‌های نوین به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان است
کد خبر: 3963107
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

دشمن با فناوری‌های نوین به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هشدار داد که دشمن در حال حاضر با فناوری‌های نوین به جای میدان جنگ به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری تقریب، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در نجف اشرف به زیارت حرم امیر المومنین علی(ع) رفت و همچنین از کتابخانه معروف کاشف الغطاء نجف نیز بازدید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب با حضور در حرم حضرت علی(ع) با مسئولین حرم مطهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری با تأکید بر اینکه اولین اثر ایجاد اتحادی فراگیر بین مسلمین تبدیل آنان به عنوان قدرتی توانمند در جهان است، گفت: دشمنان با شناسایی این توان عظیم همواره درصدد هستند که با اختلاف افکنی مانع اجتماع و توانمندی مسلمانان شوند.

وی تأکید کرد: امروزه دشمن با استفاده از فناوری‌های نوین به جای حضور در میدان جنگ با ایجاد شبهه و اهانت به مقدسات خواهان دستیابی به هدفش یعنی تفرقه و اختلاف است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، گفت که بیماری کرونا سبب شد ما از طریق فضای مجازی و فناوری های نوین کنفرانس را برگزار کنیم که توانستیم به موفقیت بزرگی دست یابیم.

وی با بیان اینکه الگوی برقراری ارتباط و گفتگو از طریق فضای مجازی راهی است برای کاهش فاصله ها در کشورهای اسلامی، گفت: تقویت تعامل و گفتگو بین مذاهب اسلامی سبب نزدیکی و رفع شبهات می شود.

 شهریاری همچنین در بازدید از کتابخانه کاشف الغطاء با شیخ امیر کاشف الغطاء مدیر کتابخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل مجمع با بیان اینکه یکی از راهبردهای تقریب برای ایجاد نزدیکی بین مسلمانان برقراری ارتباط و گفتوگو است، گفت: مرحوم محمدحسین کاشف الغطاء بیش از دو قرن پیش به منظور نشر معارف اسلامی به برخی از کشورهای اسلامی سفر و در دانشگاه‏‌ها و مراکز علمی مصر، ایران و فلسطین سخنرانی کرده و با جمع کثیری از علما وسیاستمداران مکاتبه داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با تاکید بر اینکه مرحوم کاشف الغطاء معتقد بود نباید احکام اسلام در تنگنای سلیقه ها قرار بگیرد، گفت: نگاه دقیق ایشان به مسائل فقهی و اعتقاد به گفت وگو مسیر وحدت امت اسلامی را هموار می کرد و این مدل رفتاری هم‌ اکنون می‌تواند الگویی برای ایجاد همدلی بین مسلمین قرار گیرد.

 

انتهای پیام
captcha