تعداد مبتلا شدگان به کرونا در ایران از مرز دو میلیون نفر گذشت / فوت ۱۸۵ بیمار دیگر
کد خبر: 3963196
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

تعداد مبتلا شدگان به کرونا در ایران از مرز دو میلیون نفر گذشت / فوت ۱۸۵ بیمار دیگر

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: با شناسایی ۲۲۵۸۶ بیمار دیگر؛ مجموع بیماران شناسایی شده کووید۱۹ در کشور از دو میلیون نفر گذشت.

به گزارش ایکنا، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز، ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۵۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۹۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و شش هزار و ۹۳۴ نفر رسید.

وی با ابراز تأسف از اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۸۸۴ نفر رسید، گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۶۸۴ هزار و  ۵۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

لاری ادامه داد: چهار هزار و ۲۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۳۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha