نامه اتحادیه جهان اسلام به «فیسبوک» و «توئیتر» برای مقابله با اسلام‌هراسی
کد خبر: 3963294
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

نامه اتحادیه جهان اسلام به «فیسبوک» و «توئیتر» برای مقابله با اسلام‌هراسی

«محمد العیسی»، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام با ارسال نامه‌ای به دو شرکت «فیسبوک» و «توئیتر»، از مسئولان این دو شبکه اجتماعی خواست که با اسلام‌هراسی مبارزه کنند.

نامه اتحادیه جهان اسلام به «فیسبوک» و «تویتر» برای مقابله با اسلام‌هراسی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری عربی 21، محمد العیسی در نامه به این دو شرکت اعلام کرد: «بر شما واجب است که با اسلام‌هراسی مبارزه کنید و این دو بستر مجازی نباید محلی برای ترویج اسلام‌هراسی باشد».

در اکتبر سال گذشته هر دو شبکه اجتماعی فیسبوک و توئیتر اعلام کردند که پست‌هایی را که هولوکاست را انکار کرده حذف می‌کنند، اما هنوز سیاست‌های ضد نفرت را که خطاب به سایر گروه‌های مذهبی است، اتخاذ نکرده‌اند.

از سوی دیگر، یک سازمان حقوق مدنی اسلامی در آمریکا از فیسبوک و «مارک الیوت زاکربرگ» بنیانگذار این شبکه اجتماعی آنلاین، به دلیل اجازه دادن به نشر اظهارات نفرت‌انگیز علیه مسلمانان شکایت کرد.

این سازمان «مدافعان مسلمان در واشنگتن دی سی» است و دیروز، 19 فروردین‌ماه، پرونده را در دادگاه عالی تشکیل داد.

در این دادخواست آمده است که به طور مکرر به مسئولان فیسبوک نسبت به انتشار سخنان نفرت‌انگیز و دعوت به خشونت در این شبکه اجتماعی هشدار داده شده، اما هیچ کاری در این زمینه انجام صورت نگرفته است.

سازمان «مدافعان مسلمان در واشنگتن دی سی» همچنین در این دادخواست تأکید کرد که حملات نفرت‌انگیز و ضداسلامی به شیوه خاصی در فیسبوک رواج یافته است.

از طرف دیگر، شركت فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجازه سخنان نفرت‌آمیز بر روی این شبکه اجتماعی را نمی‌دهد و به طور مرتب با کارشناسان، سازمان‌های غیرانتفاعی و ذی‌نفعان همکاری می‌کند تا مطمئن شود که این بستر مکانی امن برای همه است».

انتهای پیام
captcha