همکاری اتحادیه جهان اسلام با مالزی در مبارزه با تروریسم
کد خبر: 3963595
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

همکاری اتحادیه جهان اسلام با مالزی در مبارزه با تروریسم

دبیرکل اتحادیه جهان اسلام و وزیر امور دینی مالزی درباره همکاری در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مالای میل، محمد عبدالکریم آل عیسی، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام در دیدار با وزیر امور دینی مالزی گفت: این اتحادیه متعهد به تقویت همکاری با مالزی در زمینه مقابله با مسائل مربوط به تروریسم است.

العیسی با بیان اینکه این اقدام بر روی همکاری در از بین بردن تفکرات و جریان‌های افراطی و مبارزه با تروریسم متمرکز خواهد بود، افزود: گروه‌های تروریستی چهره اسلام را لکه‌دار و امنیت اسلام و پیروان آن را تهدید می‌کنند. اتحادیه جهان اسلام و مالزی از طریق دفتر وزیر امور دینی به کار مشترک خود برای مبارزه با این گروه‌ها ادامه خواهند داد تا اطمینان حاصل شود که از چهره اسلام محافظت می‌شود. 

محمد البکری، وزیر امور دینی مالزی که به دعوت اتحادیه جهان اسلام برای بازدید کاری از جمعه گذشته در عربستان سعودی است، گفت: در این جلسه دو ساعته همچنین در مورد همکاری و تبادل نظر و تجربیات در مورد مسائل اسلامی از جمله موضوع تبلیغ اسلامی بحث شد.

العیسی همچنین از مالزی در حفظ هماهنگی دینی در یک کشور چند قومی ستایش کرد و آن را الگویی برای سایر کشورها دانست و گفت: مالزی لیاقت آن را دارد كه یک كشور نمونه باشد كه با پذیرش همزیستی و تنوع دینی به الگوی مناسبی برای دیگر کشورها تبدیل شده است.

در همین حال، البکری گفت که همکاری با اتحادیه جهان اسلام مطابق با تفاهم‌نامه‌ای است که از سوی نخست‌وزیر این کشور محی‌الدین یاسین در سفر مارس گذشته به عربستان سعودی امضا شده است.

وی افزود: رابطه بین مالزی و اتحادیه جهان اسلام از مدت‌ها قبل ایجاد شده است و ما تقریباً هر سال مفتی‌ها، رئیس شورای ملی فتوا و علما را برای شرکت در کنفرانس‌هایی که توسط آنها سازماندهی می‌شود، به عربستان اعزام می‌کنیم.

وی افزود: آنچه در این جلسه دیدم نوعی همکاری است که ممکن است بتوانیم به صورت سازمان یافته‌تر، به ویژه در زمینه کمک به افراد نیازمند انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha