برنامه ایالت مینه‌سوتا برای واکسیناسیون مسلمانان در آستانه ماه رمضان
کد خبر: 3963400
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

برنامه ایالت مینه‌سوتا برای واکسیناسیون مسلمانان در آستانه ماه رمضان

ایالت مینه‌سوتا قصد دارد قبل از آغاز ماه رمضان، 18 کلینیک واکسیناسیون را در مساجد سراسر این ایالت راه‌اندازی کند.

به گزارش ایکنا به نقل از کی تی تی سی، ایالت مینه‌سوتا قصد دارد قبل از شروع ماه رمضان کار احداث 18 کلینیک واکسیناسیون را در مساجد سراسر این ایالت تکمیل کند. روز پنجشنبه، بیش از 500 دوز واکسن کرونا در مسجد نورث برادوی توزیع شد و رهبران مسلمان امیدوارند که تعداد بیشتری در سراسر ایالت توزیع شود.

گراهام بریگز، مدیر بهداشت عمومی اولمشتد کانتی (Olmsted County) گفت: این یکی از نمونه‌ها است که ما روی آن کار و سعی می‌کنیم با ورود به جامعه مسلمان، تهیه واکسن و دسترسی آسان برای افراد را میسر کنیم.

دکتر ملانی سویفت، رئیس کلینیک واکسیناسیون مایو گفت: همچنین در انجمن کمک متقابل بین فرهنگی IMAA کارهایی انجام دادیم از جمله واکسیناسیون افراد در آستانه ماه رمضان.

ماه رمضان احتمالاً از سه‌شنبه، 13 آوریل (24 فروردین) آغاز می‌شود. این ماه فرصت بیشتری برای واکسینه شدن برای برخی افراد فراهم می‌کند و کلینیک‌های واکسیناسیون در مساجد مینه‌سوتا به این امر کمک خواهد کرد.

حسن جاما، مدیر اجرایی انجمن اسلامی آمریکای شمالی اعلام کرد: استفاده از واکسن کرونا برای مسلمانان حلال است. همچنین توافق شده که مصرف واکسن کرونا روزه را باطل نمی‌کند زیرا خوراکی نیست.

 با این حال، عوارض جانبی احتمالی ناشی از آن یک استثناء است. جاما افزود: برخی افراد ممکن است بعد از واکسیناسیون عوارض جانبی مانند تب یا سردرد داشته باشند. اگر شما نیاز به مصرف دارو، نوشیدن یا غذا خوردن دارید مشکلی نیست. مراقبت از خود مهم است.

رهبران مسلمان در این ایالت امیدوارند که کلینیک مساجد نه تنها برای ماه رمضان، که در طول سال با نابرابری توزیع واکسن مبارزه کنند.

اسد زمان، مدیر اجرایی انجمن مسلمانان آمریکایی مینه‌سوتا گفت: در حال حاضر  2300 نفر داریم که واکسن زده‌اند. آنها با دوستان و اقوام خود رفت‌وآمد می‌کنند و این بیش از هر خطبه‌ای برای تشویق به واکسیناسیون اثر دارد.

رهبران مسلمان نمی‌خواهند گردهمایی‌های ماه رمضان کرونا را گسترش دهد. مساجد مردم را تشویق می‌کنند تا از دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه پیروی کنند. این شامل محدود کردن تعداد افراد داخل مساجد، رعایت فاصله افراد هنگام نماز و محدود کردن زمان نماز است.

انتهای پیام
captcha