آیت‌الله عیسی قاسم دولت بحرین را به عقلانیت فراخواند
کد خبر: 3963402
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

آیت‌الله عیسی قاسم دولت بحرین را به عقلانیت فراخواند

آیت الله عیسی قاسم شهادت یک زندانی انقلابی در زندان‌های رژیم آل خلیفه را تسلیت گفت و حکومت بحرین را به تعقل دعوت کرد.

آیت‌الله عیسی قاسم  دولت بحرین را به عقلانیت فراخواندبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «کل یوم»، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم با صدور بیانیه‌ای شهادت عباس مال الله، یک فعال زندانی در بند رژیم آل خلیفه را محکوم کرد و از این رژیم خواست تعقل پیشه کند.

در این بیانیه آمده است: بحرین با عباس مال الله، مجاهد عزیز خود خداحافظی کرد که  با اراده  پروردگار عادل و بخشنده خود از عذاب زندان‌ها نجات پیدا کرد.

رهبر جنبش اسلامی بحرین، دولت این کشور را به عقلانیت فراخواند و گفت: ای دولت بحرین منطقی باش و مراقب باش و در برابر خدا فروتن باشید و مغرور نشوید.

«عباس مال الله» زندانی سیاسی بحرینی، سال ۲۰۱۱ به دلیل فعالیت‌های سیاسی بازداشت و به ۱۵ سال حبس محکوم شد. بر اساس اعلام وزارت کشور بحرین، وی صبح روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین (۶ آوریل) در زندان درگذشت. این وزارتخانه فوت مال الله را سکته قلبی اعلام کرد و به بیماری‌های او که طی ۱۰ سال گذشته در زندان به آن مبتلا شده بود، سخنی به میان نیاورد.

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تاکنون صحنه قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و طی این مدت بیش از ۱۱ هزار شهروند بحرینی به اتهام‌های واهی بازداشت شده‌اند و از شمار زیادی از مخالفان نیز سلب تابعیت شده است. 

سعید الشهابی معارض برجسته بحرینی نیز ولی‌عهد و نخست‌وزیر این کشور را مسئول شهادت مال الله خواند و گفت: درخواست‌هایی بین‌المللی برای محاکمه عاملان شهادت  مال الله مطرح است که در رأس آنها نخست‌وزیر است که مسئول اتفاقات در زندان‌های شکنجه آل خلیفه است.

الشهابی مخالفت رژیم آل خلیفه با آزادی زندانیان سیاسی با وجود مبتلا شدن بیش از 150 نفر از زندانیان به بیماری کرونا را محکوم کرد و گفت احتمال مرگ برخی از آنها وجود دارد.

انتهای پیام
captcha