جریان قرآنی به جای کار قرآنی در جامعه ایجاد شود
کد خبر: 3963546
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

جریان قرآنی به جای کار قرآنی در جامعه ایجاد شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است به جای کار قرآنی، جریان قرآنی در جامعه راه بیفتد که این امر نیازمند انسجام تشکیلاتی است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری شامگاه ۲۱ فروردین‌ماه در نشست با هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیان و تبیین قرآن یک مرحله از فهم قرآن است، اظهار کرد: تمامی مراکز و مؤسسات قرآنی برای اقامه فرهنگ قرآن مهیا می‌شوند نه برای بیان و تبیین آن.

وی در خصوص شیوه انبیای الهی در اقامه معارف قرآن، افزود: با مرور برخی آیات قرآن، به این بحث می‌رسیم که پروژه تربیتی قرآن، صرفاً در قالب مفاهیم و جلسات قرآنی محقق نخواهد شد، بلکه صحنه‌ای که انبیای الهی بیان می‌کردند، صحنه‌ عملیات اجتماعی است.

طاهری گفت: میان اقامه و انجام نماز تفاوت وجود دارد، به این معنا که اقامه، انفرادی انجام نمی‌شود و نیازمند انسجام عملیاتی است که در حقیقت، تلاش انبیای الهی در اقامه بود.

وی بیان کرد: لازم است به جای کار قرآنی، جریان قرآنی در جامعه راه بیفتد که نیازمند انسجام تشکیلاتی است، بنابراین باید در صحنه تربیتی قرآن، جریان قرآنی تربیت شود تا صحنه جریان قرآنی و تربیت قرآنی استان جانی تازه بگیرد، از طرفی نباید در اقامه فرهنگ قرآنی کوتاهی صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه ادبیات قرآن مربوط به کثرت عمل نیست بلکه مربوط به تکرار ارزش برای تبدیل شدن به یک فرهنگ است، تصریح کرد: تکرار مکرر ارزش‌ها، موج را به فرهنگ و مفهوم را به عمل و اقامه عمل تبدیل خواهد کرد، از طرفی بایستی اولویت‌های سال ۱۴۰۰ بنا به توان موجود، نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: زمانی که عملی در اجتماع انجام می‌شود این اجتماع از سوی بشر قابل شمارش نیست، یعنی حرکتی که در یک اجتماع صورت می‌گیرد توجه خداوند متعال به آن اجتماع خواهد بود، بنابراین لازم است تعهد جمعی را مدنظر قرار دهیم تا موجب برکات الهی و تعهد جمعی شود.

گفتنی است، در پایان، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان استان، به بیان دغدغه‌ها و مشکلات بانوان قرآنی پرداختند.

انتهای پیام
captcha