آغاز ثبت‌نام طرح تربیت قرآنی «نورالثقلین» / جلسات قرآنی خانگی گسترش پیدا می‌کند
کد خبر: 3963896
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
حجت‌الاسلام جامعی خبر داد:

آغاز ثبت‌نام طرح تربیت قرآنی «نورالثقلین» / جلسات قرآنی خانگی گسترش پیدا می‌کند

معاون تعلیم و تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به آغاز ثبت نام دوره آموزشی طرح «نورالثقلین» گفت: این طرح آموزشی مجازی با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای کمی و کیفی محافل خانگی قرآن و توانمندسازی مربیان قرآن برگزار اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی جامعی، معاون تعلیم و تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز ثبت‌نام دوره آموزشی طرح قرآنی «نورالثقلین» گفت: سازمان دارالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی متولی امور ساماندهی به جلسات خانگی قرآن است. بر همین اساس این سازمان تقویت اقدامات قرآنی را با توجه به اقتضائات کشور و حرکت قرآنی انقلاب اسلامی از برنامه‌های خود معرفی کرده است.

وی افزود: موضوع آموزش‌های تخصصی مربیان و معلمان قرآن و آموزش‌های تخصصی که در فضای قرآنی کشور با اتکا به ظرفیت‌های مردمی، مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن انجام می‌شود، طرحی است که با عنوان نورالثقلین در حال برگزاری است. این طرح ویژه مدیران مراکز تربیت قرآنی و مربیان جلسات خانگی قرآن کریم است. طرح نورالثقلین به صورت دو دوره آموزش مجازی با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای کمی و کیفی محافل خانگی قرآنی و توانمندسازی مربیان قرآنی اجرا خواهد شد.

معاون تعلیم و تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن با بیان اینکه در طرح نورالثقلین محافلی که مخاطب اصلی آن عموم خانواده‌های ایرانی هستند و گسترش سبک زندگی قرآنی را دنبال می‌کنند، پوشش خواهد داد، گفت: در این طرح تاکنون هزار مربی و ۱۵۰ مدیر ثبت نام کردند. ثبت‌نام این دوره آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به ادارات قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌ها نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

جامعی با تاکید بر اینکه ظرفیت ثبت‌نام محدود است، گفت: این دوره به صورت رایگان برگزار و در نهایت در تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه آزمون مجازی آن برگزار خواهد شد. افرادی که موفق به کسب نمره قبولی شوند، گواهی پایان دوره را از سوی سازمان دارالقرآن دریافت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: با شرکت در این دوره، فرصت حضور در دوره تکمیلی فراهم می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از مباحث دوره تکمیلی، بهره‌مند شوند. همچنین موضوعات مبنایی و پایه‌ای مانند مباحثی ازجمله تربیت اسلامی و قرآنی و کلیات مباحث جلسات قرآن خانگی و مباحث مهارتی مانند روش کلاسداری و روش‌های اداره جلسات خانگی ارائه می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن تصریح کرد: طی سال گذشته در طرح نورالثقلین سعی شد مؤسسات و مجموعه‌هایی را به عنوان پشتیبان محتوایی جلسات قرآنی خانگی معرفی کنیم. در کشور چیزی نزدیک به ۵۰۰ مؤسسه شناسایی و از مدیران آن‌ها طی دوره‌ای که در حال حاضر در حال اجراست، دعوت به عمل آمد تا در آینده مراکز تربیت قرآنی نورالثقلین را در مؤسسه خود راه‌اندازی کنند و اینگونه از طریق این مراکز از جلسات خانگی قرآنی پشتیبانی شود.

جامعی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در سامانه lms.telavat.ir ثبت‌نام کنند. برای مربیان جلسات خانگی، شماره ثبت مؤسسه در هنگام اخذ لینک ورود لازم نیست، اما برای مدیران مراکز قرآنی شماره ثبت، ضروری است.

وی افزود: بار اصلی اجرای طرح برعهده مؤسسات قرآنی است نه اینکه مجوز جدیدی به عنوان مؤسسه دهیم، بلکه به عنوان یک مرکز تربیت قرآنی معرفی شده و نمایندگی این طرح در استان، به آن‌ها واگذار می‌شود. معاونت تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن، به هیچ عنوان نگاه تصدی‌گری به مجموعه‌های مردمی ندارد، بلکه به عنوان یک نهاد انقلابی وظیفه خود دانستیم که زیرساخت‌های لازم برای تقویت جلسات مردمی را مهیا سازیم. سازمان دارالقرآن، درصدد است مراکزی را در استان‌ها تعریف کند تا جلسات خانگی تقویت شوند.

معاون تعلیم و تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن بیان کرد: ما زیرساخت‌های مجازی و محتوایی را برای این مراکز ایجاد خواهیم کرد تا جلسات خانگی قرآن به همان شکل مردمی فعالیت خود را ادامه دهند و نمی‌خواهیم جلسات خانگی را تحت پوشش ارگانی در بیاوریم، بلکه معتقدیم باید آن را به همان روش سنتی حفظ کرد.
انتهای پیام
captcha