ابلاغ پیام تقدیر وزیر بهداشت از عوامل رادیو
کد خبر: 3963938
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

ابلاغ پیام تقدیر وزیر بهداشت از عوامل رادیو

محمد‌رضا شانه‌ساز؛ معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو پیام تقدیر وزیر بهداشت را به اهالی رادیو ابلاغ کرد.

به گزارش ایکنا، معاون وزیر بهداشت در دیدار خود با مدیران و اصحاب صدای رسانه ملی، پیام تقدیر وزیر بهداشت را به آنها ابلاغ کرد و گفت: یکی از دلایل حضور من ابلاغ پیام تشکر وزیر بهداشت به اهالی رادیو است. یکی از دستگاه‌هایی که صادقانه با وزارت بهداشت همکاری کرد رسانه ملی بود و من حامل پیام تشکر و قدردانی وزیر بهداشت از اهالی رسانه ملی به ‌ویژه رادیو هستم.

وی رادیو را در دسترس‌ترین و عمومی‌ترین رسانه برای آحاد جامعه در هر جایگاه و منزلتی توصیف کرد و گفت: در همه حال امواج رادیو به گوش مردم می‌رسد و برای ما که مخاطب اصلی‌مان مردم هستند جایگاه ویژه‌ای دارد.

معاون وزیر بهداشت، سازمان غذا و دارو را یکی از اصلی‌ترین مجموعه‌های وزارت بهداشت دانست و افزود: امروز چالش‌های جدی در کشور به وجود آمده که باید مردم از یک مصرف‌کننده صرف به یک همکار برای مجموعه ما تبدیل شوند و مردم باید باید با آموزش و اطلاعات بازرسان و همکاران سازمان غذا و دارو باشند و این میسر نیست مگر با آموزش‌های رسانه به ویژه رادیو.

شانه‌ساز به تقلب و جعل به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های روبروی مردم اشاره کرد و گفت: امروز تقلب جزء یکی از بیزینس‌های بزرگ در دنیا شده و این معضلی است که سازمان‌های جهانی مثل سازمان بهداشت و سازمان ملل با آن درگیر هستند و نمی‌دانند باید چه کنند.

شانه‌ساز تصریح کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو از سال ۸۸ سامانه‌ای را ایجاد کرده است که با بررسی، برچسبی که روی هر کدام از اقلام سلامت محور قرار دارد تقلبی بودن یا اصیل بودن آن را می‌توان تشخیص داد.

وی اطلاع‌رسانی از این سامانه که پیشرفته‌ترین سامانه شناسایی اصیل بودن و غیر جعلی بودن اقلام سلامت‌محور است را وظیفه رسانه دانست و تاکید کرد: صدها میلیارد تومان هزینه مستقیم و غیرمستقیم برای این سامانه شده ولی متاسفانه گرچه در دنیا رتبه اول را دارد اما مردم از آن بی‌خبرند و حتی در مقوله‌های بیوتروریست می‌توان از این سامانه استفاده کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو یکی دیگر از معضلات جامعه را بی‌رویه و ناصحیح مصرف کردن دارو در کشور دانست و گفت: آنجا که باید دارو مصرف شود مصرف نمی‌کنند، ولی جایی که نباید مصرف شود به شدت مصرف می‌شود و یکسری اقلام دارویی که مضر هستند و ایجاد مشکل می‌کنند به وفور مورد مصرف قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مصرف اقلام آرایشی بالاترین نرخ جهانی را در کشور ما دارد و متاسفانه سن مصرف آن هم به شدت پایین می‌آید که بسیاری از آنها تقلبی است و باعث ضرر و زیان‌های جبران‌ناپذیر می‌شود.

شانه‌ساز یکی دیگر از مشکلات کشور را در سالن‌های بدنسازی و ورزشی دانست و اشاره کرد: یکی از مشکلات جامعه استفاده خودسرانه مکمل‌ها و داروهای بدنسازی است که افرادی که به ظاهر موجه هستند، ولی کاملاً غیرمسئول آن را تجویز می‌کنند که نتیجه آن بخش عمده ناباروری در آقایان است که ریشه در سنین نوجوانی و جوانی آنها به خاطر مصرف این داروها داشته است و در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی در جامعه است.

معاون وزیر بهداشت متذکر شد: سازمان غذا و دارو در این راستا فعالیت گسترده‌ای داشته و سعی در کاهش ترنس‌ها به ویژه در روغن‌ها و چربی‌ها کرده، ولی باید به مردم آگاهی و آموزش داد به ویژه در نوع غذا‌های سالم که متاسفانه عادت غذایی مردم در حال تغییر از غذاهای سالم به غذاهای ناسالم است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد رسانه به ویژه رادیو در این موارد همراه با سازمان غذا و دارو و در جهت آگاه سازی برنامه های مورد نیاز را تولید و پخش کند.

از دیگر مهمانان این جلسه محمد حسینی؛ رئیس دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو بود که این سازمان را مدافع‌، مدافعان سلامت نامید و ابراز امیدواری کرد این فعالیت‌ها به اطلاع مردم رسانده شود.

در ادامه فرزانه یزدانی مدیر کل حوزه ریاست سازمان غذا و دارو با اشاره به حجم فعالیت این سازمان به ویژه در شرایط کرونایی امروز که شرایط جنگی محسوب می‌شود، بیان کرد: فرصت اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی برای وزارت بهداشت محدود است و امیدوارم عملکرد سازمان و معرفی فعالیت‌ها به گوش مردم برسد و رصد انتظارات مردمی را رسانه بر عهده گیرد.

پس از بیان نکات مهمانان معاون صدای رسانه ملی ضمن عرض خداقوت و یادآوری و تجلیل از شهدای مدافع سلامت و ۵۰ شهید رسانه ملی که در راستای انجام وظیفه به واسطه ویروس کرونا جان خود را از دست دادند به اهمیت اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ و فرهنگ‌سازی در جامعه ما مغفول و مظلوم است به‌طوری‌که از فعالیت‌های کشور در عرصه ملی و فراملی و امتداد رسانه‌ای و انعکاس عمومی آن هیچ توجهی نشده است و نتیجه آن این دغدغه‌ای است که همه دوستان مطرح کرده‌اند.

بخشی‌زاده تأکید کرد: به تعداد همه موضوعاتی که هر کس به آن فکر می‌کند می‌توان در رسانه ملی وظیفه برشمرد، ولی متاسفانه انتظارات رسانه ملی کمتر دیده و شنیده می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر کرونا یکی دو سال است که کشور را به شرایط جنگی برده، رسانه ملی سال‌هاست در جنگ مشغول مبارزه است و ما اهل مبارزه و جنگ هستیم. با وجود بیش از ۱۵۰ شبکه، مدیران و مسئولان در حوزه‌های مختلف هیچ برنامه‌ای برای استفاده از فرصت این شبکه‌ها ندارند و هیچ اتاق فکر و نقطه هدفی برای معرفی فعالیت خود در نظر نگرفتند.

بخشی‌زاده تصریح کرد: فعالیت در شبکه‌های مختلف رسانه ملی با فرهنگ‌سازی باید انجام شود، لذا در صورت تمایل به عملیاتی شدن این مهم باید یک شورای اندیشه‌ورز و یا اتاق فکر ایجاد شود تا ببیند در چه شبکه‌ای و در چه قالبی برنامه‌ریزی برای مخاطب صورت پذیرد و با استفاده از شبکه‌های مختلف و در قالب‌های مختلف مطالب سخت را با زبان نرم به مردم منتقل کند. به عنوان مثال در حوزه تولید ماسک و ترغیب مردم به زدن ماسک به واسطه حرکت رسانه باعث شد به تولید در داخل منازل هم بسنده نشود و حتی در مساجد و مجموعه‌های مختلف ماسک تولید شود و در جامعه توزیع شود و هیچ مشکلی برای کمبود ماسک احساس نشود.

بخشی‌زاده در پایان ضمن اعلام آمادگی معاونت صدا برای همراهی و همکاری با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تصریح کرد: به ‌عنوان یک شهروند دستبوس شما هستیم که با تلاش شبانه‌روزی در حال تلاش برای سلامت جامعه هستید.

محمدزاده مدیر رادیو ایران نیز به نمایندگی از مدیران شبکه‌های رادیویی در این جلسه گفت: تاکنون چندین بار زمان‌بندی برای واکسن اعلام شده و انواع قول‌ها که هیچکدام نیز به نتیجه نرسیده است. این موضوعات باعث بی‌اعتبار کردن رسانه‌ و عدم اعتماد مردم به نظام بهداشتی کشور می‌شود.

محمدزاده ادامه داد: زمانی که چند ماه قبل وزیر بهداشت اعلام می‌کنند ما یک بر پنج از فلان کشور در حوزه واکسن جلوتر هستیم و الان آن کشور ۹۰ درصد افراد جامعه خود را واکسینه کرده است و ما هنوز بلاتکلیف هستیم چه می‌توان گفت.

وی در پایان با تاکید بر اطاعت پذیری مردم از فرمانده ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: نیازی به خواهش و قسم دادن مردم و التماس نیست، همانطور که ستاد ممنوعیت، تردد شبانه را مقرر می‌کند و مردم خود را موظف به انجام آن می‌دانند با یک دستور و دستورالعمل صحیح می‌توان جایگاه و شأن مدیریت را به عنوان فرمانده حفظ کرد و در مقابل این ویروس و خطراتی که جامعه را تهدید می‌کند مردم را مصون داشت.

انتهای پیام
captcha