بستری شدن ۵۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کردستان
کد خبر: 3963953
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

بستری شدن ۵۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: ۶۰۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در استان شناسایی شدند.

به گزارش ایکنا از کردستان، فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، امروز، 23 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر 513 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهار کرد: 607 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تاکنون در استان شناسایی شدند.

وی افزود: از تعداد بستری‌شدگان 252 نفر در سنندج، 81 نفر در سقز، 14 نفر در مریوان، 37 نفر در قروه، 55 نفر در بیجار، 23 نفر در کامیاران، 18 نفر در دیواندره، 30 نفر در بانه، 2 نفر در دهگلان و 1 نفر در سروآباد بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تعداد بستری شدگان در بخش‌های ویژه اشاره و بیان کرد: اکنون 67 نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

وی از مرگ پنج بیمار جدید در 24 ساعت گذشته خبر داد و افزود: آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون هزار و 148 نفر بوده است.

رضاعی اظهار کرد: از این تعداد 460 نفر در سنندج، 202 نفر در سقز، 78 نفر در قروه، 71 نفر در کامیاران، 93 نفر در بانه، 65 نفر در دیواندره، 53 نفر در بیجار، 104 نفر در مریوان، 19نفر در دهگلان و 3 نفر در سروآباد جان ‌باختند که همه موارد به‌صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان تأکید کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha