بازنشر اخبار نمایشگاه مجازی قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3963992
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

بازنشر اخبار نمایشگاه مجازی قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 23 فروردین‌ماه به بازنشر اخبار مربوط به نمایشگاه مجازی قرآن کریم پرداخته‌اند. بر اساس این اخبار، اولین اطلاعیه نمایشگاه مجازی قرآن کریم منتشر و طی آن شرایط ثبت نام ناشران در این دوره از نمایشگاه اعلام شده است.

بازنشر اخبار نمایشگاه مجازی قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز به انتشار اخبار متنوعی پرداختند که از جمله آنها می‌توان به درگذشت یکی از مدیران پیشکسوت قرآنی،‌ اعلام پروتکل‌های بهداشتی برای ماه مبارک رمضان از سوی وزارت بهداشت و اخباری پیرامون نمایشگاه مجازی قرآن کریم اشاره کرد. در ادامه، نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز 23 فروردین‌ماه از درگذشت «حجت‌الاسلام محمدجعفر تجلی» خبر داده است. وی اواخر دهه ۶۰ مسئولیت برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن کریم را در سازمان اوقاف و امور خیریه بر عهده داشت و فعالیت‌های مختلفی را در حوزه‌های قرآنی و دینی در این سازمان عهده‌دار بود.

این خبرگزاری همچنین از تدارک ویژه گروه همخوانی محمدرسول‌الله(ص) برای ایام ماه مبارک رمضان خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده، گروه مذکور هفت اثر جدید ویژه ماه مبارک رمضان رونمایی خواهد کرد.

فارس در خبر دیگر خود به انتشار نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان پرداخته است. در بخشی از نامه وزیر بهداشت به معاون بهداشتی این وزارتخانه آمده است: «باتوجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و انتظار مومنین روزه­‌دار در اعلام پروتکل­‌های مرتبط با مراسم این ماه پرفضیلت لازم است موارد زیر مورد نظر قرار گیرد. واقفید همراهی دست اندرکاران ارجمند برگزاری نمازهای جمعه و جماعات و مدیران هیئات مذهبی، وعاظ، ذاکران اهل بیت، هیئت امناء مساجد کشور و از همه مهمتر مردم شریف کشورمان در سال گذشته حداکثر همراهی را در کلیه امور اعمال نمودند. گرچه بعضاً از سوی گروه‌های افراطی و خارج از دایره مدیریت این عزیزان اعمالی غیرمنطبق با شیوه‌نامه‌­ها صورت گرفت و علاوه بر رنجش خاطر این عزیزان و همکاران ما که تلاش کردیم، نگذاریم دوگانه دین و سلامت دامن زده شود، خوراک تبلیغاتی گروهی در خارج از کشور شد تا بتوانند ناجوانمردانه بر احساسات پاک مردم متدین بتازند. مع­‌الوصف انبوهی از مومنین در شب‌­های قدر با رعایت کامل شیوه‌­نامه­‌ها که خود از نزدیک شاهد آن بودم، علاوه بر اجرای مراسم باشکوه، محملی برای دعای خیر به توفیق همکارانمان در مدیریت بیماری نیز فراهم نمودند. لذا ضروریست نظرات اینجانب را در کمیته مربوطه با دوستان عزیزمان مطرح فرمائید تا مورد توجه قرارگیرد».

«تفسیر امیرالمومنین(ع) برای اولین بار در جهان اسلام منتشر می‌شود»،‌ «‌اعلام شرایط حضور ناشران، مؤسسات و مراکز دینی در نمایشگاه مجازی قرآن»، «۲ برنامه مجازی تفسیر قرآن و سیری در سیره امیرمومنان در شب‌های رمضان»،‌ «ترتیل صفحه ۸۸ قرآن/ وساطت پیامبر (ص) برای بخشش امت+فیلم، متن و مفاهیم» و «برنامه «ضیافت» ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه قرآن می‌رود» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه طی یادداشتی به قلم «حجت‌الاسلام مصطفی پورصدوقی»، کارشناس تبلیغ سطح عالی حوزه علمیه به ارائه دو راهکار برای رهایی از اندوه پرداخته است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «نگاه منفی و غیر سازنده به مال و دارایی دیگران، مانع پیشرفت و تلاش است، کما اینکه این رویه می‌تواند تأثیر مستقیمی در تشدید ناامیدی و افزایش غصه و سرخوردگی در زندگی داشته باشد. در این باره از رسول الله صلی الله علیه و آله نقل شده است کسی که پی‌درپی چشمش به دست مردم باشد، به اندوه و افسردگی درازمدت مبتلا و افسوسش پایدار می‌شود؛ «مَن نَظرَ إلى ما فی أیْدی النّاسِ طالَ حُزنُهُ ، ودامَ أسَفُهُ» و همچنین از آن حضرت نقل شده است کسی که چشمش به دارایی‌های دیگران باشد، اندوهش بسیار شود و ناراحتی‌اش بهبود نیابد؛ «و مَن رَمِى بِبَصَرِه إلى مافی یَدی غَیره کَثُرَ هَمُّه ، ولَم یَشفَ غَیظُه ...» (البرهان فی تفسیر القرآن، ج‏3، ص387) با این حساب چنین شخصی هیچ‌وقت حس خوبی ندارد و این اخلاق مانع حس رضایتمندی در زندگی می‌شود، زیرا به‌جای توکل بر خدا، به دست و اموال مردم دل‌بسته است و همیشه با نگاه حسرت‌آمیز زندگی می‌کند».

در خبر دیگری که تسنیم روز 23 فروردین‌ماه منتشر کرده، از ساخت دو مدرسه در یکی از مناطق محروم از سوی جهادگران راهیان شهادت خبر داده است.

«دستوری برای داشتن توجه کامل در نماز»، «خانواده ایرانی| تفاوت‌های فرزند دختر و پسر در سبک زندگی اسلامی/ برزخ کودکانی که از دنیا می‌روند»،‌ «توصیه امام رضا(ع) برای آمادگی ورود به ماه رمضان»، «اتفاقی که شب اول ماه رمضان می‌افتد/ مقدمه حضور در ماه مهمانی خدا» و «ویراست جدید کتاب «جلوه‌های عرفانی در صلوات فاطمی» منتشر شد» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در این خبرگزاری است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه دو خبر از نشست خبری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منتشر کرده است. در خبر اول که به صحبت‌های حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس این نهاد اختصاص یافته به موضوع حضور ۸۰۰ مبلغ فرهنگی در فضای مجازی و نیز ضرورت مقابله با استراتژی‌های فرهنگی نظام سلطه اشاره شده است.

همچنین در خبر دیگری از این نشست خبری، جزئیات پویش «قرآن در بهشت» از سوی رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعلام شده است. «مرتضی فاضلی» در این نشست خبری به جزئیات برگزاری این پویش اشاره کرد و گفته است: «برگزیدگان پویش قرآن در بهشت بر اساس دو نوع داوری عمومی و تخصصی صورت خواهد گرفت و سعی خواهیم کرد در این پویش به نوعی استعدادیابی صورت بگیرد و به شبکه‌های فرهنگی و دینی، دانشگاهی و نهاد متصل شود تا بتوانیم فضای پویا و با نشاط تری در دانشگاه ها و جامعه داشته باشیم».

«چه خبر از «نوتردام»؟»،‌ «صددرصد اهداف ثبتی سازمان اوقاف در سال ۹۹ محقق شد/قنوات وقفی کشور را احیا می‌کنیم»، «وبینار آموزشی عفاف و حجاب با موضوع «مراحل و ابعاد تربیت کودک» برگزار می‌شود» و «دیدار و رایزنی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با سید عمار حکیم» از دیگر مطالب خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران است.

مهر

خبرگزاری مهر نیز در صفحه قرآن و متون دینی از نشست خبری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گزارشی منتشر کرده است. این گزارش با تیتر «جزئیات پویش ملی قرآنی «در بهشت»/ ایجاد ۱۳۰ مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌ها» بر روی خروجی قرار گرفته است. رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست خبری گفته است: «فضای فعالیت‌های دینی و معنوی هیأت‌های مذهبی و شب‌های قدر یکی از شاخص‌های جدی فرهنگ دانشگاهی است، همان تربیت‌شدگان این جنس فعالیت‌های دینی و مذهبی در شرایط کرونایی محور فعالیت‌های مواسات و همدلی، فعالیت‌های جهادی و خیریه و کمک به کادر درمان در سطح جامعه هستند. طراحی و اجرای محافل آموزشی و مراسم مجازی در مناسبت‌ها و هیأت‌های مذهبی مجازی، جایگزین فعالیت‌های حضوری و مراسم‌های گذشته شده است. وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های شاخص و حضور پرتعداد و پرشور دانشجویان و اساتید در برخی فعالیت‌ها به آمار برخی فعالیت‌های سال گذشته نهاد در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: در زمینه تبلیغ مجازی، نهاد بسیار فعال است، به طوری که بیش از ۸۰۰ گروه در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و به تبلیغ مجازی مشغول هستند».

«عملکرد آموزشی شعب و کانون‌های مؤسسه مهد قرآن بررسی شد»،‌ «پوستر طرح «من قرآن را دوست دارم» فردا رونمایی می‌شود»، «شرایط و ضوابط ثبت نام نمایشگاه مجازی قرآن اعلام شد»، «تقویت جلسات خانگی قرآن در سال جدید» بخش دیگری از عناوین خبری منتشر شده در این خبرگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمهدی خاموشی»،‌ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست با امنای موقوفات و منتخب اصحاب وقف استان گلستان را بازنشر داده و آن را با تیتر «صددرصد اهداف ثبتی سازمان اوقاف در سال ۹۹ محقق شد/ قنوات وقفی کشور را احیا می‌کنیم» بر روی خروجی قرار داده است. رئیس سازمان اوقاف در این نشست گفته است: «در سال گذشته توانستیم به اهداف ثبتی در کشور برسیم و صد درصد این برنامه‌ها محقق شد».

«آثار نماز برای نمازگزار چیست؟»،‌ «منظور از «امانت» در آیه ۵۸ سوره نساء چه کسانی هستند؟ +صوت» و «اعمال روز‌های پایانی ماه شعبان برای آمادگی بیشتر در ماه رمضان چیست؟» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در این خبرگزاری است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه از راه‌اندازی پویش مطالعاتی «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» خبر داده است. بر اساس این خبر پویش مذکور به همت مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در قم اجرا می‌شود. از جمله مزایای شرکت در پویش می‌توان به بهره‌‌مندی از اساتید زبده جهت تعمیق مطالب کتاب، بهره‌مندی از محتوای مکمل و جانبی جهت تدقیق در مطالب کتاب، آشنایی با کتب مکمل جهت تعمیق در مباحث کتاب و بهره‌مندی از تخفیف جهت تهیه کتاب‌های مکمل اشاره کرد.

«دوره مجازی شبهه‌پژوهی حکومت دینی برگزار می‌شود»، «دوسالنامه گزارشی تحلیلی «تمیم» منتشر شد»، «برگزاری همایش ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی»، «چهاردهمین چاپ «سیره رسول خدا(ص)» رسول جعفریان منتشر شد»، «مطالعه قومیت و رابطه آن با ایدئولوژی و سیاست»، ««آفتاب دانش» به میهمانی خدا رسید» و «اثری در یک کتاب که متعلق به 10 هزار سال قبل از میلاد است» بخش دیگری از عناوین خبری منتشر شده در روز 23 فروردین‌ماه در خبرگزاری کتاب ایران است.

میزان

خبرگزاری میزان نیز در گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی ادیب یزدی» به تشریح فواید و فضایل به پیشواز رفتن ماه میهمانی خدا پرداخته است. معرفی کتاب «من انقلابی‌ام» و گفت‌وگو با «محمدعلی مودب» پیرامون نامزد شدن خود در چهره سال هنر انقلاب اسلامی از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری میزان است.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی تنها خبر صفحه قرآن و معارف را به دیدار حجت‌الاسلام «حمید شهریاری» با «سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق اختصاص داده است. دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار گفته است: «فرقه‌گرایی طرحی سیاسی برای آسیب رساندن به مسلمان در جهان اسلام است».

انتهای پیام
captcha