«عموی چشم‌انتظارت» در بازار نشر دیده شد
کد خبر: 3964045
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
روی میز مطالعه/

«عموی چشم‌انتظارت» در بازار نشر دیده شد

جدیدترین عنوان از کتاب‌های مؤسسه ایمان جهادی (صهبا) با نام «عموی چشم‌انتظارت» راهی بازار نشر شد.

«عموی چشم‌انتظارت» در بازار نشر دیده شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «عموی چشم‌انتظارت»، بیان چند روایت از دوران اسارت آزادگان و نامه‌نگاری آنها با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. روایت‌های ابتدای کتاب از ماجرای اعزام آزادگان به جبهه آغاز می‌شود، به نحوه اسیرشدن و شرایط اسارت می‌پردازد و تا زمان آزادی ادامه پیدا می‌کند. وجه اشتراک روایت‌های کتاب، نامه‌نگاری اسرا، با حضرت آقا هست.
 
با توجه به شرایط اسارت، نوشتن نامه‌هایی با مخاطب حضرت امام(ره) و حضرت آقا با خطرات زیادی برای آزادگان عزیز همراه بود؛ این نامه‌ها معمولاً در اتاق سانسور از بین می‌رفت. جایی که عراقی‌ها به همراه تعدادی از منافقین، نامه‌ها را کنترل می‌کردند تا مطلب خاصی در نامه‌ها نباشد، و به ایران نمی‌رسید. رسیدن نامه‌هایی معدود که با خلاقیت آزادگان و به صورت رمزی نگارش شده و رسیده، شبیه معجزه است؛ معجزه‌ای برای ماندگارشدن ارادت اسرا به امام و حضرت آقا (و بالعکس) در تاریخ.
 
درمقابل، روایت ششم و پایانی کتاب، شرحی از شرایط اسرای عراقی دوران جنگ که مهمان جمهوری اسلامی بودند، است و در امتداد زمان اسارت خود، خدمات فراوانی از جانب نظام اسلامی دریافت کردند، که منجر به علاقه و ارادت آنها به ایران و جمهوری اسلامی شد.
 
کتاب «عموی چشم انتظارت» به همت انتشارات صهبا به قیمت 25 هزار تومان عرضه شده است.
انتهای پیام
captcha