تولید ویدئوهای سبک زندگی قرآنی در انگلیس + فیلم
کد خبر: 3964645
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

تولید ویدئوهای سبک زندگی قرآنی در انگلیس + فیلم

مرکز اسلامی انگلیس و دفتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در لندن، در اقدامی مشترک به طراحی و تولید سلسله ویدئوهای 4 دقیقه‌ای با موضوع سبک زندگی قرآنی به مناسبت ماه رمضان اقدام کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از انگلیس؛ در این مجموعه 30 آیه از آیات قرآن که مرتبط با سبک زندگی بوده و حاوی پیام‌های ارزنده‌ای در راستای اصلاح و ارتقای روش زندگی و تعاملات انسان‌هاست، انتخاب شده و بر مبنای این آیات، اقدامات زیر انجام شده است.

در ابتدا، پوستری بر اساس مفاهیم هر کدام از آیات، طراحی شده است. در این پوسترها سعی شده است با استفاده از نمادهای گرافیکی، مفهوم یا مفاهیم هر کدام از آیات به نوعی تصویرسازی شده و در قالب گرافیک نشان داده شوند. هدف از این تصویرسازی گرافیکی، ماندگار کردن این مفاهیم در ذهن و نیز زمینه سازی برای تأمل مخاطبان در مفهوم پوسترها و مفهوم آیات است.

در گام دوم، یک موشن‌گرافی 45 ثانیه‌ای با استفاده از تکنیک‌های تصاویر متحرک برای هر کدام از آیات منتخب ساخته شده است. در این موشن‌ها سعی شده است از نمادهای موجود در پوسترهای مفهومی استفاده شده و با پویانمایی این نمادها، زمینه ماندگاری بیشتر آنها را در ذهن فراهم آید.

در گام سوم، یک تفسیر کوتاه سه دقیقه‌ای به زبان انگلیسی برای هر کدام از آیات نورانی یاد شده با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علیرضا رضوی ضبط شده است. در این تفسیر کوتاه سعی شده است تا به این سؤال پاسخ داده شود که ما چگونه می‌توانیم این آیه شریفه را در زندگی خود، جاری و ساری سازیم تا قدمی به سوی «سبک زندگی قرآنی» برداشته باشیم.

سه گام بالا – پوستر مفهومی از آیه، موشن‌گرافی از آیه، و تفسیر از آیه – با همدیگر تلفیق شده و یک ویدئوی 4 دقیقه‌ای را درباره آن آیه تشکیل داده‌اند. کوتاه بودن زمان این کلیپ‌ها، به مخاطبان امکان و علاقه‌مندی بیشتر برای استفاده از آنها را خواهد داد.

مرکز اسلامی انگلیس و دفتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در لندن، در ماه رمضان سال 2021، به صورت روزانه، یک ویدئوی مرتبط با یک آیه از آیات سبک زندگی قرآنی را در شبکه‌های تلویزیونی و نیز شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha