اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در استان مرکزی
کد خبر: 3964686
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۴

اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در استان مرکزی

مدیرکل بیمه سلامت استان از حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی از ابتدای اردیبهشت سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اجرایی شدن طرح نسخه‌نویسی الکترونیک می‌توان دفاتر کاغذی بیمه درمانی را تدریجی حذف کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی، محمدرضا جیریایی، مدیرکل بیمه سلامت این استان، در خصوص حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی و کاهش کاربرد آن در مراکز درمانی طرف قرارداد گفت: با توجه به اینکه دسترسی تمامی مراکز درمانی از جمله پزشکان طرف قرارداد، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی فراهم شده است، می‌توان دفترچه کاغذی را از چرخه درمان حذف کرد و بیمه‌شدگان تمامی مراحل درمانی خود را از طریق سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی دنبال کنند.

جیریایی تصریح کرد: در راستای برنامه‌های دولت الکترونیک و تسهیل ارائه خدمات درمانی به مردم، طرح ملی نسخه‌نویسی الکترونیک و کاهش تدریجی کاربرد دفترچه‌های درمانی از ابتدای اردیبهشت سال جاری با حذف دفترچه کاغذی در صندوق بیمه سلامت همگانی اجرایی خواهد شد. همچنین این دسته از بیمه شدگان می‌توانند تمام خدمات درمانی خود را با ارائه کدملی به صورت الکترونیک در بخش‌های درمانی دولتی، دانشگاهی دریافت کنند.

وی بیان کرد: در همین راستا دفاتر بیمه روستائیان و عشایر در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت از خرداد سال جاری و دفاتر سایر بیمه شدگان در صندوق‌های کارکنان دولت، سایر اقشار و بیماران خاص و صندوق بیمه ایرانیان از تیر ماه حذف خواهد شد.

جیریایی ادامه داد: در صورتی که به هردلیلی امکان نسخه‌نویسی الکترونیک در مراکز فراهم نشود، پزشکان می‌توانند تا اطلاع ثانویه بیمه شدگان فاقد دفترچه را با سربرگ مرکز تجویز کرده و دارو خانه و مراکز پاراکلینک مجاز به پذیرش بیمار و ارائه خدمت با سربرگ به بیمه شدگان هستند.

وی در پایان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و الزام کاهش مراجعان به مراکز دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد اعتبار دفاتر صندوق‌های کارکنان دولت، روستائیان، بیمه سلامت همگانی و بیماران خاص و بیمه ایرانیان به صورت سیستمی تا پایان شهریور ماه 1400 تمدید و بیمه شدگان جهت اطمینان از اعتبار دفاتر خود می‌توانند با شماره گیری *1666# از اعتبار جدید دفترچه بیمه خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha