رد درخواست برگزاری نماز جماعت از سوی دادگاه عالی بمبئی
کد خبر: 3964751
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

رد درخواست برگزاری نماز جماعت از سوی دادگاه عالی بمبئی

دادگاه عالی بمبئی با درخواست اقامه نماز در ماه رمضان در مسجدی در این شهر مخالفت کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وان ایندیا، دادگاه عالی بمبئی درخواست یک نهاد اسلامی این شهر را برای اجازه اقامه نماز در مسجدی در جنوب این شهر رد کرد.

استدلال دادگاه این بود که وضعیت کرونا در این شهر جدی و بحرانی است و ایمنی شهروندان از اهمیت بیشتری برخوردار است. این دادگاه تأکید کرد که دولت مهاراشترا اعمال محدودیت‌ها برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا را واجب می‌داند. حق برگزاری جشن‌ها و آداب دینی مهم است اما آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است نظم عمومی و امنیت شهروندان است.

این دادخواست از سوی مسجد جامع بمبئی ارائه شده و خواستار اجازه دادن به  مسلمانان برای اقامه نمازهای پنجگانه در ماه رمضان در این مسجد بود. مسئولان این مسجد در درخواست خود گفته بودند که این مسجد یک هکتار مساحت دارد و حدود 7 هزار نفر می‌توانند همزمان در آن نماز بخوانند اما با توجه به شیوع کرونا آنها درخواست کردند که نمازها با حضور 50 نمازگزار با رعایت اقدامات پیشگیرانه انجام شود. 

قضات دادگاه با این درخواست مخالفت و اعلام کردند وضعیت در بمبئی و مهاراشترا نگران کننده است. چاوان یکی از قضات این دادگاه گفت: ما به خصوص در این دوره 15 روزه نمی‌توانیم برای هیچ دینی استثنا قائل شویم. در این مرحله نمی‌توانیم ریسک کنیم و همه شهروندان باید همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha