اعتراض فلسطین به مخالفت انگلیس با تحقیق درباره جنایات اسرائیل
کد خبر: 3964831
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

اعتراض فلسطین به مخالفت انگلیس با تحقیق درباره جنایات اسرائیل

نمایندگی دیپلماتیک فلسطین در انگلیس از اظهارات نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر مخالفت با تحقیقات دادگاه بین‌المللی کیفری درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عرب نیوز، نمایندگی دیپلماتیک فلسطین در انگلیس در بیانیه‌ای که در وب سایت این مرکز منتشر شد، اعلام کرد نامه جانسون در مخالفت با تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی بسیار تأسف‌برانگیز است.

در این بیانیه آمده است این اظهارات، روابط دوجانبه را به پایین‌ترین سطح تنزل می‌دهد و اعتبار انگلیس را در صحنه بین‌المللی تضعیف می‌کند.

جانسون در نامه‌ای به گروه لابی دوستان محافظه کار اسرائیل اعلام کرد که دولت وی به استقلال دادگاه بین‌المللی کیفری احترام می‌گذارد اما با تحقیقات در این زمینه مخالفت می‌کند.

نمایندگی فلسطین با تأکید بر لزوم احترام به قوانین بین‌المللی به نفع همه طرف‌ها اعلام کرد این نامه با قوانین بین‌المللی و سیاست انگلیس در مورد فلسطین مغایرت دارد. در ادامه این بیانیه آمده است ما صمیمانه امیدواریم که انگلستان در موضع خود تجدید نظر کند و درک کند که بهترین گزینه برای همه از جمله اسرائیل، تعهد روشن به قوانین بین‌المللی و اصل اساسی برابری برای همه است.

هیئتی از قضات در دادگاه کیفری بین‌المللی در ماه فوریه به صلاحیت این دادگاه درباره رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین رأی داد. انتظار می‌رود این دادگاه به جنایات جنگی که به وسیله نیروهای اسرائیلی طی جنگ 2014 غزه و پس از آن و همچنین ایجاد شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی و الحاق قدس شرقی انجام شده است، رسیدگی کند.

بن جمال، مدیر کمپین همبستگی فلسطین در این باره گفت: شرم‌آور است که جانسون اعلام کرد که مخالفت دولت او با تحقیقات ICC به خاطر آن است که این پرونده علیه دوست و متحد انگلیس است.

وی افزود: ادعای جانسون مبنی بر اینکه انگلیس حامی قوی این دادگاه است، مسخره و ریاکارانه است. ما از دولت انگلستان می‌خواهیم مقامات اسرائیلی را از تحقیقات بی‌طرفانه معاف نداند.

انتهای پیام
captcha