درخواست سیاستمدار بلژیکی برای نجات جان زندانیان سیاسی در بحرین
کد خبر: 3964906
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

درخواست سیاستمدار بلژیکی برای نجات جان زندانیان سیاسی در بحرین

یک نماینده مجلس بلژیک از دولت این کشور خواست برای نجات جان زندانیان سیاسی در معرض بیماری کرونا در بحرین تلاش کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بحرینی لیکس، فیلیپ کورارد (Philip Corard)، عضو سنای بلژیک، در مورد عواقب شیوع ویروس کرونا در زندان‌های بحرین هشدار داد و از دولت کشورش خواست که جان زندانیان سیاسی را نجات دهد.

وی در مورد شیوع ویروس کرونا در زندان‌های بحرین سؤالی کتبی از سوفی ویلمس وزیر امور خارجه این کشور مطرح کرد.

این مقام بلژیکی همچنین تأکید کرد که بدتر شدن همه‌گیری کرونا در زندان‌های مملو از زندانیان سیاسی جای نگرانی دارد.

کورارد افزود: شرایط بهداشتی زندان‌های بحرین در سطح نامناسب و نگران کننده طبقه‌بندی شده است. دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در آوریل گذشته از بحرین خواست تا زندانیان بدون اثبات جرم را آزاد کنند.

کوراراد تاکید کرد: مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر (ECDHR) توجه ما را به این مسئله خطرناک جلب کرده است. باید جدی بودن وضعیت زندانیان عقیدتی را در نظر بگیریم و مراقبت‌های پزشکی فوری باید به کسانی که نتایج آزمایش کووید-19 آنها مثبت اعلام شده ارائه شود.

در همین حال، مردم بحرین بار دیگر دست به برگزاری تظاهرات علیه آل خلیفه زدند. بحرینی‌ها در جریان این تظاهرات شعارهایی را علیه آل خلیفه و آل سعود سر دادند. شرکت کنندگان در تظاهرات مذکور خواستار آزادی هرچه سریع‌تر زندانیان سیاسی در زندان‌های آل خلیفه شدند.

رسانه‌های بحرینی اعلام کردند که این تظاهرات در نقاط مختلف از جمله الدیر، کرزکان، کرانه، المعامیر، سار، ابوصبیع، الشاخوره، السنابس و النویدرات برگزار شده است.

بر خلاف گفته مقامات بحرینی، تعداد زندانیان آلوده به ویروس کرونا تا به امروز به 97 نفر رسیده است. مقامات بحرین فقط سه مورد را در زندان مرکزی جاو گزارش کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha