قرآن ملاک قبولی عبادت را تقواپیشگی می‌داند
کد خبر: 3964926
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:

قرآن ملاک قبولی عبادت را تقواپیشگی می‌داند

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به بیان پاداش‌های فراوان ویژه ماه رمضان در روایات، گفت: قرآن ملاک قبولی عبادت و کار نیک را تقواپیشگی می‌داند و پاداش متوجه افرادی می‌شود که در مسیر تقوای الهی حرکت کنند.

قرآن ملاک قبولی عبادت را تقواپیشگی می‌داندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، در پیام جمعه این هفته، 27 فروردین، رعایت تقوای الهی برای بهره‌گیری از ماه مبارک رمضان را لازم دانست و اظهار کرد: اگر ثواب‌های فراوانی را در رابطه با اعمال واجب و مستحبی این ماه و یا حتی نفس‌ کشیدن و خواب در ماه مبارک رمضان می‌بینیم، این روایات، عبادات و ثواب‌ها فقط و فقط متوجه کسانی است که در مسیر تقوای الهی حرکت کنند.

وی ادامه داد: از این جهت اگر انسان تقوا را رعایت نکند در ماه مبارک رمضان نیز نه خوابش عبادت خواهد بود و نه نفس کشیدنش تسبیح به‌شمار می‌رود و نه روزه‌داری آن ثواب کاملی را خواهد داشت، چراکه قرآن ملاک قبولی عبادت و کار نیک را تقواپیشگی می‌داند.

مدرسی افزود: نکته قابل توجه دیگر در این ایام مبارک اهمیت دادن و توجه به رعایت مسائل شرعی است، با توجه به اینکه فصل بهار است و مقداری رفت و آمد به روستاها بیشتر صورت می‌گیرد و مردم نیز علاقه‌مند به روزه‌داری هستند حتماً باید به رساله مراجع محترم تقلید خود مراجعه کنند تا بعد از ماه مبارک رمضان در زمینه مسائل شرعی و احکام دچار شک و تردید و یا باطل بودن اعمال ماه مبارک رمضان از جمله روزه‌های خود نباشند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد تروریسم هسته‌ای و محکومیت آن را موضوع دیگر و مورد اهمیت این روزها برشمرد و بیان کرد: باید دانست که ابعاد مختلف این مسئله و حرکت‌هایی که اخیراً در نطنز اتفاق افتاده، مایه تأسف است و باید از طرف جامعه بین‌المللی محکوم شود. آژانس بین‌المللی وظیفه دارد در این عرصه اقدامات لازم را انجام دهد گرچه ما افراد درون این آژانس را هم مقصر می‌بینیم و از طرف دیگر سیستم امنیتی کشورمان هم باید بیش از این تقویت شود.

وی ادامه داد: تضعیف جایگاه آمریکا در منطقه نیز روز به روز به شکلی قوی‌تر اتفاق می‌افتد و حملاتی که به مقرها، پایگاه‌ها و کاروان‌های آن‌ها در عراق، عربستان، یمن، سوریه، افغانستان و جاهای دیگر شکل گرفته کاملاً گویای این موضوع است که مردم منطقه اصلاً به آمریکایی‌ها اعتماد ندارند و دوست دارند منطقه آن‌ها از حضور نیروهای آمریکایی و تحرکات آن‌ها خالی شود.

مدرسی با اشاره به شکل‌گیری موج دیگر کرونا، اظهار کرد: اینکه دنبال مقصر بگردیم یا نگردیم فعلاً دردی را از مردم و شرایط جامعه درمان نمی‌کند گرچه از لحاظ حقوقی باید در این زمینه دستگاه‌های مرتبط پیگیر موضوعات مختلف باشند اما آنچه امروز برای ما یک امر الزامی است رعایت موازین بهداشتی، اصول سلامت، کنترل و درمان بیماران مبتلا به کرونا و خانواده‌های آن‌ها است که این موضوع باید توسط مردم، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط و همچنین اهمیت دادن به اجرای طرح شهید سلیمانی مورد توجه ویژه و چند جانبه قرار گیرد.

وی با قدردانی از کادر بهداشت و درمان، مدیران، مسئولان و همه نیروهای این عرصه که در این ایام سخت و با گذشت یک سال و دوماه همچنان مجاهدانه و ایثاگرانه برای خدمت به مردم و تأمین سلامت تلاش می‌کنند، گفت: البته حرکت گروه‌های جهادی برای کمک به خانواده‌های کرونازده باید با قوت بیشتری انجام شود. همدلی و حضور بسیار خوب مردم ما برای مواسات به ویژه برای خانواده‌های بی‌بضاعت در ماه مبارک رمضان و با توجه به اینکه این ماه ربیع الفقرا هم است، شایسته توجه و اهتمام همگانی باید باشد و هر فرد در حد توان خود در این مسیر قدم بردارد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: در شرایط حاضر و اتفاقات بین‌المللی پیش رو هوشیاری و بیداری تیم مذاکره‌کننده دارای اهمیت فراوان است. گرچه تجربه نشان داده، اصلاً نباید به طرف‌های خارجی اطمینان کرد و به این مذاکرات چشم دوخت بلکه باید با همه توان و باور بر بنیه‌های درونی و ظرفیت‌های داخلی متمرکز شد و در مسیر شکوفایی و توانمندسازی آن‌ها کوشید زیرا آمریکایی‌ها هرگز قابل اعتماد نیستند و تیم مذاکره کننده ما باید در رویارویی با آن‌ها هوشیار و بیدار باشند، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این‌ها به‌دنبال فرسایشی کردن مذاکرات هستند و باید تلاش شود مذاکرات به این سمت فرسایشی حرکت نکند بلکه باید هرچه زودتر نتیجه مذاکرات مشخص و راستی آزمایی آن هم به معنای واقعی صورت گیرد.

وی با اشاره به شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» یکی از موانع اقتصادی را ضعف در کیفیت تولیدات داخلی دانست و افزود: مسئولان باید در این عرصه دقت نظر کافی داشته و بر تولیدات نظارت کنند و دست‌اندرکاران و طراحان نیز باید در این عرصه تلاش کنند تا تولید کالاهای داخلی با ضعف همراه نباشد و همچنین باید این تولیدات با علائق و سلایق مصرف‌کنندگان نیز همراه باشد و این موضوع مورد کم توجهی قرار نگیرد.

مدرسی ادامه داد: اگر تولیدات ما با کیفیت لازم همراه نباشد و در آن‌ها به علایق و سلایق مصرف‌کنندگان کم‌توجهی شود محصول نهایی در بازار جاذبه چندانی ندارد و خط تولید آن‌ها به نتیجه نخواهد رسید البته در این عرصه هم تولید کنندگان و هم ناظران باید به شکلی همسو کمال دقت را داشته باشند. گرچه مردم ما نیز باید توجه داشته باشند اگر کشوری بخواهد استقلال اقتصادی پیدا کند مردم نیز باید با برخی کم و کاستی‌های تولید نیز سازگاری داشته باشند و البته در کنار آن برای تقویت تولیدات داخلی نیز مطالبه‌گری کنند.

انتهای پیام
captcha