پیام تبریک واتیکان برای مسلمانان جهان به مناسبت آغاز ماه رمضان
کد خبر: 3964960
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶

پیام تبریک واتیکان برای مسلمانان جهان به مناسبت آغاز ماه رمضان

شورای گفت‌وگوی ادیان واتیکان در پیامی فرارسیدن ماه رمضان را به مسلمانان جهان تبریک گفت و بر نقش حفظ امید برای غلبه بر بحران‌های امروزی بشر تاکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از کاتولیک نیوز ایجنسی، رهبران شورای پاپی گفتگوی بین ادیان در پیامی به مناسبت آغاز ماه رمضان اعلام کردند كه مسیحیان و مسلمانان در این عقیده شركت دارند كه خداوند آنها را به عنوان شاهد، احیا‌كننده و سازنده، به امید دعوت می‌كند.

 این شورا در پیام خود با آرزوی یک ماه آرام و پربار برای مسلمانان روزه‌دار و جشن شادی‌آفرین فطر، بر ارزش حفظ امید و اهمیت آن در میان بحران همه‌گیر کرونا تاکید کرد.

در ادامه این پیام که به امضای کاردینال میگوئل آنخل آیوسو، رئیس این شورا و کانکالامالاگه دبیر شورا رسیده، آمده است: مومنان معتقدند که همه سختی‌ها و آزمایشات ما یک معنا، یک ارزش و یک هدف دارند، هرچند گاه دشوار یا غیرممکن است که بتوانیم دلیل آنها را بفهمیم یا راهی برای برون رفت از آن پیدا کنیم.

اما امید دشمنانی هم دارد از جمله عدم ایمان به محبت و عنایت خداوند. از دست دادن اعتماد به برادران و خواهرانمان. بدبینی؛ ناامیدی و پیش‌فرضهای بی اساس؛ تعمیم ناعادلانه بر اساس تجربیات منفی شخص و غیره.

در پایان این پیام آمده است: همه کسانی که در طی همه‌گیری به دیگران کمک می‌کنند و همه کسانی که در هنگام فاجعه سخاوتمندانه پاسخ می‌دهند به ما ایمان‌داران یادآوری می‌کنند که روح برادری، جهانی است و از مرزهای قومیت، دین، اجتماع و اقتصاد فراتر می‌رود.

انتهای پیام
captcha