برگزاری سومین مسابقات اروپایی قرآنی «تنزیل» در هامبورگ
کد خبر: 3965119
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

برگزاری سومین مسابقات اروپایی قرآنی «تنزیل» در هامبورگ

دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ برای برگزاری سومین دوره مسابقات اینترنتی اروپایی قرآن «تنزیل» در ماه رمضان فراخوان داد.

به گزارش ایکنا، دارالقرآن الکریم مرکز اسلامی هامبورگ اعلام کرد: سومین دوره مسابقات تلاوت قرآن کریم «تنزیل» در سطح اروپا و در دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به صورت مجازی در ماه رمضان برگزار می‌شود.

تلاوت تقلیدی برای گروه سنی زیر 16 سال و تلاوت تحقیق ویژه گروه سنی بالای 16 سال از رشته‌های این رقابت است و مهلت ارسال فایل‌ تصویری برای برگزارکنندگان مسابقات ۵ می ۲۰۲۱ (15 اردیبهشت‌ماه سال جاری) خواهد بود.

برای گروه سنی زیر ۱۶ سال (تلاوت تقلیدی) سه مقطع تلاوت از قاریان برجسته جهان اسلام «مصطفی اسماعیل»، «عبدالباسط محمد عبدالصمد» و «محمد صدیق منشاوی» در سایت دارالقرآن به نشانی «http://www.haus-des-koran.de»، فیسبوک به نشانی «http://www.facebook.com/haus.des.koran» و تلگرام دارالقرآن هامبورگ به آدرس «http://www.t.me/hausdeskoran» برای تقلید در تلاوت در اختیار شرکت‌کنندگان این گروه قرار داده شده است.

شرکت‌‌کنندگان یک تلاوت را انتخاب کرده و همانند سبک قاری مربوطه، تلاوت تقلیدی خود را فقط یک‌بار از طریق تلگرام به نشانی «QuranCompetition@» ارسال کنند.

در گروه سنی بالای ۱۶ سال (تلاوت تحقیق) نیز شرکت‌کنندگان از سه قرعه ارائه شده یکی را انتخاب کرده و با در نظرگرفتن قواعد تجوید و صوت و لحن قرآن کریم تلاوت خود را اجرا کرده و فقط یک‌بار از طریق تلگرام به نشانی «QuranCompetition@» ارسال می‌کنند. تکرار بدون دلیل آیات باعث کسر امتیاز خواهد شد.

قرعه اول سوره اعراف از آیه ۱۸۰ ولله تا ۱۸۵ يُؤْمِنُونَ، قرعه دوم سوره آل عمران از آیه ۱۳۳ و سارعوا تا ۱۳۶ العاملین و قرعه سوم سوره حج از آیه ۷۳ يَا أَيُّهَا النَّاسُ تا ۷۷ تفلحون است.

تلاوت‌ها باید به صورت تصویری و با فرمت MP4 به همراه فایل تصویری تلاوت، نام و نام خانوادگی، سن و محل سکونت (کشور و شهر) شرکت‌کننده ارسال شود.

فایل‌های ارسالی شرکت‌کنندگان از دو طریق انتخاب داوران، همچنین نظرات مردم در فیسبوک و تلگرام دارالقرآن هامبورگ، ارزيابى خواهد شد. برندگان این مسابقه ۲۷ ماه رمضان معرفی خواهند شد.

در صورتی‌که تعداد شرکت‌کنندگان در یک رشته زیاد و امتیاز آنها نزدیک به هم باشد، برای همان رشته فینال برگزار خواهد شد.

مهدی عادلی، جواد طریحی، مهدی سلطانی و علی رمضانی داوران مسابقه خواهند بود و در رشته تلاوت تقلیدی نوجوانان، نفرات اول هر رشته ۱۰۰ یورو و بزرگسالان نفر اول ۴۰۰ یورو، نفر دوم ۳۰۰ یورو و نفر سوم ۲۰۰ یورو دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha