مجمع اسلامی طاروطی بازگشایی می‌شود
کد خبر: 3965145
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
پس از تعهد به رعایت مقررات کرونا؛

مجمع اسلامی طاروطی بازگشایی می‌شود

مجمع اسلامی طاروطی وابسته به شیخ عبدالفتاح طاروطی، قاری برجسته قرآن مصر که به دلیل رعایت نکردن مقررات کرونایی تعطیل شده است، با تعهد کتبی به رعایت این مقررات بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مصراوی، دولت مصر مجمع اسلامی طاروطی وابسته به شیخ عبدالفتاح طاروطی، قاری رادیو و تلویزیون مصر و رئیس هیئت عالی حفظ قرآن کریم جهان اسلام را به دلیل تخطی از مقررات کرونایی تعطیل کرده است.

نمازگزاران در مجمع طاروطی در استان الشرقیه مصر در حین برپایی نماز تراویح در شب اول ماه مبارک رمضان مقررات کرونایی را رعایت نکرده بودند که به دنبال آن کمیته پیگیری وزارت اوقاف تصمیم تعطیلی این مکان را صادر کرد.

اما شیخ طاروطی، امام جماعت مجمع اسلامی طاروطی در واکنش به این اتفاق، با انتشار ویدئویی در صفحه رسمی خود در توئیتر ضمن تأکید بر پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی از وزیر اوقاف مصر خواسته است دستور بازگشایی این مجمع اسلامی را صادر کند تا مردم از نماز خواندن در آنجا محروم نمانند.

شیخ طاروطی در خصوص رعایت نکردن تدابیر کرونایی تصریح کرد که این اشتباه کاملاً ناخواسته بوده است و با توجه به اینکه کشورش در حال گذر از یک مرحله حساس و قاطع است، همه ملزم به پایبندی به اقدامات پیشگیرانه هستند.

او بر تعهد خود مانند سایر ائمه در مساجد و تعهد آنها به رسالت دینی و بهداشتی در حفظ جان نمازگزاران و پایبندی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد.

این قاری برجسته قرآن از محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر خواست با صدور دستور، اجازه بازگشایی مجمع اسلامی طاروطی را صادر کند تا مردم از اقامه نماز در آنجا محروم نمانند.

وزارت اوقاف مصر نیز به دنبال عذرخواهی شیخ طاروطی تصمیم گرفته است از سه‌شنبه این هفته مجمع را بازگشایی کند.

انتهای پیام
captcha