برنامه تلویزیونی جایگزین دیدار شاعران با رهبر انقلاب می‌شود
کد خبر: 3965207
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

برنامه تلویزیونی جایگزین دیدار شاعران با رهبر انقلاب می‌شود

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور گفت: براساس شرایط کرونایی کشور، امکان دیدار حضوری شاعران با رهبر انقلاب وجود ندارد و برنامه تلویزیونی جایگزین آن خواهد شد.

ارسالی****برنامه تلویزیونی جایگزین دیدار شاعران با رهبر انقلاب می‌شودعباس محمدی، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور در گفت‌وگو با ایکنا درباره لغو دیدار سالانه جمعی از شاعران کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: سال گذشته دفتر مقام معظم رهبری و حوزه هنری هیچ تجربه‌ای در این زمینه نداشت و با پدیده‌ای مواجه بودیم که نه تنها کشور ما بلکه جهان، نوع مواجهه صحیح با این بیماری را نمی‌دانست. 

وی افزود: براساس تجربیاتی که طی یک سال گذشته از این مسئله به دست آوردیم و نمونه آن را در دیدارهای تصویری مقام معظم رهبری یا دیدارهای حضوری محدود می‌توان دید. اما متأسفانه همزمان با برنامه برگزاری محدود این دیدار، با موج چهارم شیوع ویروس کرونا در کشورمان مواجه شدیم و از برگزاری این دیدار، سلب توفیق شد.

محمدی ادامه داد: ما یکسری پیشنهادها به دفتر رهبری داده بودیم و بنا داشتیم این دیدار به صورت حضوری و بسیار محدود برگزار شود، اما در حال حاضر امکان آن نیست. در حالی که طراوت و نشاط این برنامه به زنده بودن و دیدار حضوری است و اگر به صورت تصویری هم برگزار می‌شد، همانند شعرخوانی‌های فضای مجازی می‌شد که روح هنری ندارد. 

وی در ادامه بیان کرد: شعرخوانی حضوری و نکاتی که مقام معظم رهبری بیان می‌کنند، در تشویق شاعران بسیار مؤثر است و جان برنامه هم به همین مباحث است که این موضوع در ارتباط تصویری میسر نخواهد بود.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی با بیان اینکه این دیدار لغو نشده است و امسال برگزار نمی‌شود، گفت: با توجه به شرایطی که دفتر رهبری اعلام کرده و ستاد پیشگیری، برگزاری جلسات حضوری را ممنوع اعلام کرده است، یک برنامه تلویزیونی مانند سال گذشته برگزار خواهد شد و در حال حاضر با شبکه‌های تلویزیونی رایزنی می‌کنیم تا به صورت زنده و بسیار محدود با حضور شاعران برگزار شود تا کسانی که هر سال این برنامه را دنبال می کردند، از آن محروم نباشند و جای خالی آن احساس نشود. هر چند هیچ برنامه‌ای توفیق و آدابی که این جلسه دارد را جبران نخواهد کرد.

یادآور می‌شود؛ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، شب شعر «دیدار ماه» به عنوان جایگزین دیدار سالانه شعرا با رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان در حوزه هنری اجرا و به صورت مستقیم از طریق رسانه ملی پخش شد.

دیدار سالانه شاعران با رهبر معظم انقلاب، هر سال در شب نیمه مبارک رمضان و در حسینیه امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شد.
انتهای پیام
captcha