مشکلی در افتتاح خانه قرآنیان وجود ندارد
کد خبر: 3965774
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
حق‌شناس:

مشکلی در افتتاح خانه قرآنیان وجود ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر تقویت جایگاه قرآن در فعالیت‌های شهری و تعیین ردیف بودجه با رویکرد قرآنی، به روند اجرای پروژه کتابخانه تخصصی قرآن و خانه قرآنیان اشاره کرد و گفت: مشکلی در افتتاح خانه قرآنیان وجود ندارد.

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است و پیوند بسیار محکم و استواری با این کتاب آسمانی دارد، گفت: یکی از دلایلی که این ماه را ماه برکت نامیده‌اند، نزول قرآن است و پیوندی که مردم و مسلمانان با قرآن برقرار می‌کنند، آثار و برکاتی را برای جامعه، خانواده و خودشان در پی دارد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر جایگاه فعالیت‌های قرآنی در برنامه‌های شورای شهر و شهرداری تهران اظهار کرد: خوشبختانه کمیسیون فرهنگی و شورای شهر بر تقویت جایگاه قرآن در فعالیت‌های شهری، شکل‌گیری شورای عالی قرآن در شهرداری، پیگیری برگزاری مسابقات قرآن و ارتقای جایگاه قرآن در میان کارکنان شهرداری تأکید می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شوراری اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تلاش کردیم که یک ردیف‌بودجه سالانه با رویکرد قرآنی تعیین شود تا مبانی قرآن را در فضای شهری و آموزش‌های شهروندی وارد کنیم. نمونه این فعالیت‌های مبتکرانه، اتفاق ارزشمندی بود که در برج میلاد رخ داد و آن هم ضبط جزءخوانی با حضور بیش از ۹۰ استاد برجسته کشور بود که طی یک هفته و با رعایت اصول فنی و تجوید و نظارت اساتید برگزار شد. این اقدام گامی برای آموزش صحیح‌خوانی بود و در شبکه‌های آموزش و قرآن در حال پخش است.

وی در خصوص روند پروژه امام هادی(ع) و راه‌اندازی خانه قرآنیان و کتابخانه تخصصی قرآن ذیل این پروژه گفت: طی پیگیری‌ها به این نتیجه رسیدیم که یکی از بنا‌هایی که در بافت مرکزی شهر است به این کار اختصاص یابد و شاید بتوانیم به زودی این مرکز را افتتاح کنیم. مقرر شده که در کتابخانه تخصصی قرآن و خانه قرآنیان دستاوردهای پژوهشی و پایان‌نامه‌‌های مرتبط با قرآن جمع‌آوری ‌شود و در اختیار پژوهندگان قرآنی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha