افتتاح خانه قرآنیان و کتابخانه تخصصی قرآن در انتظار یک امضا
کد خبر: 3963838
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
موسوی‌بلده تصریح کرد:

افتتاح خانه قرآنیان و کتابخانه تخصصی قرآن در انتظار یک امضا

رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران با اشاره به اینکه تمامی کار‌ها برای راه‌اندازی خانه قرآنیان و کتابخانه تخصصی قرآن شهر تهران در قالب پروژه امام هادی(ع) انجام شده است، گفت: پروژه به دستور شهردار تهران آماده افتتاح شده و تنها مشکل، امضای شهردار منطقه هشت است.

سیدحسین موسوی‌بلده، رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران، در گفت‌وگو با ایکنا در پاسخ به سؤالی مبنی بر روند راه‌اندازی طرح ساختمان و خانه قرآنی امام هادی(ع) در تهران گفت: بیش از چهل سال است که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، انقلابی که تماما بر مبنای قرآن و آموزه‌های قرآنی پایه‌ریزی شد و شکل گرفت، اما تا امروز هنوز خانه‌ای برای محل اجتماع قرآنیان نداریم. این در حالی است که برای اکثر صنوف فرهنگی و اجتماعی خانه داریم.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی یکی از ضروریات هر جامعه‌ای است. در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در بهبود شرایط زیرساخت‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی شده است. بر همین مبنا آقای مسجدجامعی طی گزارشی خدمت مقام معظم رهبری به این مسئله اشاره می‌کنند و مورد استقبال رهبر معظم قرار می‌گیرد و بعد از آن کلید طرحی بر همین اساس در تهران زده می‌شود. نزدیک به سه سال از تصویب آن می‌گذرد، اما هنوز اقدامی برای افتتاح آن نشده است.
 
موسوی‌بلده گفت: بعد از احداث ساختمان ما در مسائل حقوقی آن وارد شدیم و کمیسیون دینی شورای اسلامی شهر تهران با مدیریت آقای مسجدجامعی پیگیر آن شد و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران هم افتتاح آن را مصوب کرده است؛ اما متاسفانه به برخی از مسائل حقوقی ازجمله مشکلات شهردار منطقه هشت برخوردیم که روند کار را با مشکل مواجه کرد.
 
این فعال قرآنی بیان کرد: در حال حاضر با روی کار آمدن شهردار جدید، اقدامات گذشته مجدد از سر گرفته شد و از این جهت این طرح باید آماده افتتاح شود و آن طور که اطلاع دارم، شهردار تهران هم دستور افتتاح آن را صادر کرده‌اند. حتی تمامی مسائل حقوقی و املاکی کار هم حل شده است، اما گویا برخی مانع افتتاح این طرح شده‌اند. امیدواریم که در ماه مبارک رمضان با دستور مستقیم شهردار تهران بتوانیم شاهد افتتاح این پروژه باشیم.
 
وی در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات جامعه قرآنی در این خصوص گفت: تاکنون نشست‌های زیادی را با شورای عالی قرآن، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم و همچنین سازمان اوقاف، آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی(ع) و ... داشته‌ایم که در تمامی آن‌ها مسئله پروژه امام هادی‌(ع) مدام مورد بحث قرار می‌گیرد و مسائل مختلف آن بررسی می‌شود و یک هماهنگی مناسبی را بین نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی در این خصوص ایجاد کرده‌ایم.

موسوی‌بلده با تاکید بر اینکه این خانه باید از سوی خود قراء، حفاظ و کاتبان اداره شود، گفت: بر این اساس سازمان‌ها نباید دخالتی در اداره این خانه داشته باشند همانند آنچه که در خانه موسیقی، خانه هنرمندان، خانه تئاتر و... در حال رخ دادن است.

این قاری قرآن بیان کرد:‌ پروژه امام هادی(ع) یک اقدام فرهنگی است که دارای سالن‌های متفاوت برای برگزاری نشست‌ها و میزگرد‌های مختلف است و در درونش امکانات دیگری مانند کافی‌شاپ، گالری، سالن نشست‌ها و ... دارد که تماما یک پروژه فرهنگی است. البته نیت قرآنی برای آن نگذاشته‌اند، اما چون یک کار مذهبی و فرهنگی است و ما هم فرهنگی بالاتر از قرآن نداریم، تصمیم بر آن شد که بخش‌هایی از آن را به کار قرآنی تخصیص دهیم.
 
به گزارش ایکنا، طرح مجموعه فرهنگی امام هادی(ع) در زمینی به مساحت 620 مترمربع و زیر بنای سه هزار و 100 مترمربع و در پنج طبقه در منطقه هشت تهران احداث شده است.
انتهای پیام
captcha