مسابقات قرآن رمضانیه در تانزانیا/ اهدای قرآن بریل به روشندلان
کد خبر: 3966001
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
با حضور رایزن فرهنگی ایران برگزار شد؛

مسابقات قرآن رمضانیه در تانزانیا/ اهدای قرآن بریل به روشندلان

مسابقات قرآن بنیاد «عایشه سرور» تانزانیا به مناسبت ماه رمضان در میدان نازی موجای شهر دارالسلام این کشور با حضور شرکت‌کنندگان دختر و پسر برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این رقابت‌ها همه ساله در ماه رمضان برگزار می‌شود و این دوره از مسابقات با حضور 68 نفر از قاریان و حافظان برگزیده و با حضور قاریان و حافظان روشندل در میدان «نازی موجای» شهر دارالسلام با حضور پرشور مردم، شیوخ، انجمن‌های قرآنی، مدارس قرآنی و مؤسسات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم با دعوت رسمی عایشه سرور، رئیس بنیاد عایشه سرور، حسین الوندی، رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و مرتضی پیرانی، رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا به اتفاق همسرانشان حضور داشتند، همچنین معاون وزیر دامپروری و شیلات عبدالله حمیص اولگا (Abdallah Hamis Ulega) و شیخ الهادی موسی سالوم، شیخ بزرگ شهر دارالسلام، خانم شمیم خان، رئیس انجمن زنان مسلمان تانزانیا باکواتا، حاجی صاحب، رئیس مؤسسه «ویپاز» و دیگر شیوخ و امامان مساجد از دیگر حاضران در مراسم بودند.

این مسابقات به صورت زنده از شبکه‌های اعظم تی وی و تلویزیون آنلاین شیخ کیشکی، تلویزیون النور، کانال 10، تی بی سی، تلویزیون آنلاین مسجد ام تو آرا، تلویزیون محاسن، تلویزیون نحصاح و سایر رسانه‌ها از جمله روزنامه‌های اوهورو و النور پوشش خبری داده شد.

به نفر اول این مسابقات که اسماعیل یوسف حمادی از دارالسلام بود، چهار میلیون شیلینگ (حدود 1500 یورو) جایزه و به سایر برندگان این مسابقات از سیصدهزار شیلینگ تا چهار میلیون شیلینگ به صورت نقدی پرداخت شد.

همچنین همسر رئیس جمهور اسبق زنگبار آقای سلمین آمور، به برندگان نابینا دویست پنجاه هزار شلینگ (حدود صد یورو) به همراه یک جلد کلام‌الله مجید با خط بریل اهدا کرد و از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در تانزانیا نیز هفتاد جلد کلام‌الله مجید به این بنیاد اهدا شد.

انتهای پیام
captcha