روایت مقاله‌نویس «واشنگتن‌ پست» از ظلم فرانسه در حق زنان مسلمان
کد خبر: 3966595
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

روایت مقاله‌نویس «واشنگتن‌ پست» از ظلم فرانسه در حق زنان مسلمان

«رقیه دیالو»، نویسنده بخش مقاله‌های بین‌المللی روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌ پست» نوست: «فرانسه از هیچ تلاشی در جهت ظلم و ستم علیه زنان مسلمان و محو آنان از فضای عمومی جامعه دریغ نمی‌کند».

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الجزیره نت»، مجلس سنای فرانسه لایحه‌ای را به تصویب رسانده که بر اساس آن دختران زیر 18 سال و مادران مسلمانی که فرزندان خود را اردوهای مدرسه همراهی می‌کنند، موظف هستند حجاب خود را بردارند.

رقیه دیالو که از روزنامه‌نگاران و کارگردان فرانسوی است، در این زمینه با انتشار مقاله‌ای نوشت: «این مصوبه نشان می‌دهد که فرانسه در حذف زنان مسلمان تا کجا پیش خواهد رفت».

دیالو با انتقاد از ماده‌ای که استفاده از روسری برای دختران زیر 18 سال در مکان‌های عمومی را منع می‌کند، نوشت: «این مسئله با معیارهای بین‌المللی حقوق بشر که آزادی والدین یا سرپرستان قانونی در اطمینان یافتن از آموزش دینی و اخلاقی فرزندان مطابق با عقاید آن‌ها را تضمین می‌کند، مغایرت دارد».
 
این نویسنده فرانسوی با اشاره به این که مصوبه سنای فرانسه با اعتراض زنان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است، نوشت: «به دنبال اقدام مجلس سنای فرانسه در تصویب لایحه ممنوعیت استفاده دختران مسلمان زیر ۱۸ سال از حجاب و همچنین مادران آن‌ها در هنگام همراه‌شدن با دختران خود در اردوهای مدرسه، زنان مسلمان مقیم آمریکا در شبکه‌های اجتماعی به ویژه «تیک تاک» در یک اقدام گسترده حمایت خود را از زنان مسلمان مقیم فرانسه اعلام کرده و در همین رابطه هشتگ خاصی را راه‌اندازی کردند». 

سازمان‌های مدافع حقوق بشر نیز این قانون فرانسوی را محکوم و اعلام کردند که چنین قانونی مسلمانان را هدف قرار داده و ناقض حقوق بشر است.
انتهای پیام
captcha