روستاهای قرآنی همدان تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3966756
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۶

روستاهای قرآنی همدان تجلیل می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از شناسایی و تجلیل روستاهای قرآنی استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 30 روستا در این زمینه فعال باشند که از 14 مورد از این روستاها تقدیر خواهد شد.

روستاهای قرآنی همدان تجلیل می‌شونداحمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به فراخوان کشوری شناسایی روستاهای قرآنی، گفت: در این فراخوان آیتم‌های مختلفی همچون وجود طلبه در روستا، تعداد شهدای روستا، تعداد ایثارگران و برگزاری جلسات مختلف قرآن آمده است.

وی افزود: بنا داریم در ماه مبارک رمضان این فراخوان را کمی از حالت رسمی خارج کنیم، چراکه روستاهای بسیاری در استان داریم که با وجود کم بودن شهدای روستا و یا کم بودن تعداد مسجد فعالیت‌های قرآنی شاخصی بدون حمایت از ارگان خاصی به‌صورت مردمی انجام می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: به کمک استانداری از دهیاران روستاها خواسته‌ایم که روستاهایی که با وجود کم بودن مسجد، حسینیه و یا... فعالیت‌های قرآنی مثمر ثمری داشته و توانسته‌اند قاریان و حافظان خوبی تربیت کنند را به ما معرفی کنند تا در ماه مبارک رمضان بتوانیم این روستاها را به مردم معرفی و از آنها تجلیل کنیم.

احسانی تأکید کرد: هر یک از شهرستان‌های استان همدان بیش از یک روستای قرآنی شاخص دارند که توانسته فعالیت‌های خوبی در زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی انجام دهد، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 30 روستا در این زمینه فعال باشند که تقریبا از 14 مورد از این روستاها تقدیر خواهد شد.

وی به اهداف شناسایی روستاهای قرآنی استان اشاره کرد و گفت: با شناسایی و تجلیل از این روستاها ضمن حمایت و تشویق آنها و ایجاد انگیزه برای فعالیت بهتر، انگیزه لازم برای سایر روستاها نیز فراهم می‌شود تا در این راستای ترویج فرهنگ قرآنی گام بردارند.

احسانی تأکید کرد: برخی روستاهای استان همچون روستای دستجرد در کبودرآهنگ شاید آیتم‌های مورد نظر فراخوان کشوری را نداشته باشد اما فعالیت‌های قرآنی بسیار خوبی بدون حمایت از ارگان خاص به‌صورت مردمی انجام داده و توانسته اساتید، حافظان و قاریان خوبی تربیت و تحویل جامعه دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان گفت: امیدواریم هر ساله در ماه مبارک رمضان با همکاری فعالان قرآنی استان بتوانیم روستاهای قرآنی را شناسایی و از آنها تجلیل کنیم.

انتهای پیام
captcha