روایت وزیر خارجه سابق عمان از دیدار با بنیانگذار انقلاب اسلامی
کد خبر: 3967137
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳

روایت وزیر خارجه سابق عمان از دیدار با بنیانگذار انقلاب اسلامی

وزیر خارجه سابق عمان خاطرات خود از دیدار با امام خمینی‌(ره) در روزهای نخست انقلاب اسلامی را روایت کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه سابق عمان اعلام کرد که با وجود روابط حسنه سلطنت عمان با شاه ایران، سلطان فقید این کشور از انقلاب ایران حمایت کرد.

یوسف بن علوی گفت: در زمانی که انقلاب ایران در حال رخ دادن بود، رابطه ما با شاه ایران قوی بود، تا آنجا که همکاری نظامی و امنیتی داشتیم. اما سلطان قابوس تصمیم گرفت از انقلاب ایران حمایت کند.

وی افزود: ما در حمایت از امام خمینی موضع گرفتیم و سلطان تصمیم گرفت پیامی را در سخت‌ترین زمان به رئیس دولت ایران برساند.

وی ادامه داد: ما به دیدار امام خمینی رفتیم؛ در اطراف محل زندگی امام خمینی در آن روزها حدود نیم میلیون طرفدار بودند. او در یک خانه ساده که شامل دو اتاق، یک اتاق برای استراحت و یک اتاق برای پذیرایی از مردم بود، زندگی می‌کرد.

وی ادامه داد: در آن زمان ما با یمن جنوبی درگیری داشتیم و من گفتم فرصتی برای پرسش از امام خمینی‌(ره)  در این باره وجود دارد. من اولین کسی بودم که از یک کشور عربی با ایشان ملاقات کردم. به ایشان گفتم که ما یک کشور عربی داریم که حاکمانش اعتقادی به دین و اسلام ندارند و من انتظار داشتم ایشان پاسخ بدهد که باید با آنها جنگید، اما او پاسخ داد و گفت که این افراد اسلام را نمی‌شناسند، ما باید آنها را دوباره آموزش دهیم.

انتهای پیام
captcha