برگزاری مجازی مسابقات قرآن؛ فرصتی برای شرکت بیشتر دانش آموزان
کد خبر: 3967157
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

برگزاری مجازی مسابقات قرآن؛ فرصتی برای شرکت بیشتر دانش آموزان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، در خصوص برگزاری مجازی مسابقات قرآن، گفت: برگزاری مسابقات به صورت مجازی باعث شد کسانی که در دورترین نقطه کشور زندگی می‌کنند و قبلاً به خاطر بعد مسافتی امکان حضور در این مسابقات را نداشتند، امروز می‌توانند به راحتی در مسابقات حضور داشته باشند.

برگزاری مسابقات قرآن به‌صورت مجازی زمینه شرکت دانش آموزان بیشتر را فراهم کردمحمد صادق‌زاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان و ششمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان، اظهار کرد: مسابقات دانش آموزی هر ساله در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که اکنون نیز در مرحله استانی این مسابقات قرار داریم.

وی افزود: مرحله آموزشگاهی این مسابقات در سطح استان که در آذرماه برگزار شده بود، تعداد ۲۸۵ هزار نفر شرکت کننده از بین دانش آموزان و فرهنگیان داشتیم که از این تعداد حدود ۲۷۰۰ نفر با کسب امتیازات لازم به مرحله استانی راه یافتند.

صادق‌زاده ادامه داد: امسال با افزایش ۴۰ هزار نفری تعداد شرکت کنندگان در مرحله آموزشگاهی نسبت به سال گذشته مواجه شدیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی افزود: مرحله استانی این مسابقات از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت غیر حضوری و مجازی و در برخی رشته‌ها به صورت آنلاین در حال برگزاری است و به دلیل حجم بالای آثار تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و با معرفی ۳۷۰ منتخب رشته‌های مختلف، ۷۲ نفر از این تعداد به مرحله کشوری می‌رسند.

وی متذکر شد: در مسابقات قرآنی سال گذشته موفق شدیم تا ۲۰ رتبه برتر کشوری را دریافت کنیم. آذربایجان‌شرقی معمولاً هر ساله به طور میانگین ۲۰ رتبه برتر در این مسابقات کسب می‌کند که از این لحاظ جزو چهار استان برتر کشوری محسوب می‌شود.

صادق‌زاده گفت: مسابقات قرآن دانش‌آموزان شامل رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، احکام، اذان، انشای نماز، مداحی، نهج البلاغه، تفسیر و صحیفه سجادیه می‌شود و فرهنگیان نیز در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، حفظ کل، نهج البلاغه، قرائت و روش تدریس احکام به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به همکاری جهاددانشگاهی استان در برگزاری این مسابقات، افزود: رشته حفظ قرآن و مسابقات کتبی از طریق سامانه مجازی جهاددانشگاهی و سایر رشته‌های قرآنی به صورت دریافت آثار ویدیویی انجام می‌گیرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، در خصوص مزیت برگزاری مجازی این مسابقات، گفت: با این شرایط هر متقاضی شرکت می‌تواند از خانه خود اقدام به حضور در مسابقات کند و حتی کسی که در دورترین نقطه کشور زندگی می‌کند و قبلاً به خاطر بعد مسافتی امکان حضور در این مسابقات را نداشته است، امروز می‌تواند به راحتی شرکت کند.

وی با بیان این‌که برگزاری این مسابقات به دلیل داشتن فرصت مناسب تمرین آماده سازی متقاضیان از کیفیت مطلوبی برخوردار است، افزود: مرحله کشوری این مسابقات در مردادماه به میزبانی استان‌های سمنان و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

گفتنی است، سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی با همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان به‌صورت مجازی از ۳۱ فروردین‌ماه آغاز شده و در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha